Uzyskaj dostęp do tej i ponad 250000 książek od 14,99 zł miesięcznie
Witajcie w świecie Ankarii! Poradnik do „Sacred” zawiera opis przejścia gry w najlepszy sposób, dokładne opisy wszystkich sześciu postaci, a także spis wszystkich Easter Eggs.
Sacred - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
Informacja o grze
Gra z gatunku action/cRPG oferująca graczom, miłośnikom tego typu rozrywki, obszerny i różnorodny świat fantasy, Ancaria, oraz rozbudowaną fabułę złożoną z ponad 30 głównych misji, a ponadto ponad 200 pobocznych, których wykonanie nie ma bezpośredniego wpływy na wątek przewodni.
Gra Sacred, dobrze przyjęta zarówno przez krytyków, jak i graczy, to przedstawiciel gatunku RPG akcji. Tytuł wydany został w Polsce w 2004 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: pełna polska.
Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:
Liczba stron: 83
Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:
Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=274
Gladiator
Serafia
Leśna Elfka
Mroczny Elf
Mag Bojowy
Wampirzyca
Misje 17-18
Misje 19-22
Misje 23-24
Misje 25-27
Misje 28-30
Misje 31-34
Misje 35-36
Misje 37-39
Misje 40-42
Misje 43-44
Misje 45-48
Misje 49-52
Misje 53-54
Misje 55-56
Misje 57-59
Misje 60-62
Misje 63-66
Misje 67-69
Misje 70-71
Misje 72-73
Misje 74-75
Misje 76-79
Misje 80-82
Misje 83-85
Misje 86-87
Misje 88
Misje 89-90
Misje 91-94
Misje 95-98
Mapa
Jaskinia Pac-Man
Kurort Mal-Orc-A
Jason
Miecz świetlny
Tristam
Witam w świecie Ankarii! Poniższy poradnik zawiera opis przejścia gry w najlepszy sposób, dokładne opisy wszystkich sześciu postaci, a także spis wszystkich Easter Eggs.
Pisząc ten poradnik zaznaczałem kolorami co ważniejsze rzeczy:
- Postacie zaznaczyłem kolorem pomarańczowym
- Przedmioty zaznaczyłem kolorem zielonym
- Miejsca zaznaczyłem kolorem brązowym
Zapraszam,
Artur "Arthek" Dąbrowski
Siła wzmacnia atrybut Attack, a także zwiększa zadawane obrażenia i ilość punktów życia.
Wpływa na atrybut Defense i obrażenia zadawane bronią dystansową.
Zwiększa odporność postaci i redukuje efekty trucizny.
Fizyczna regeneracja przyspiesza odnawianie się energii i zwiększa odporność.
Im wyższa mentalna regeneracja, tym większe obrażenia są zadawane przez zaklęcia. Wysoki poziom tej cechy skraca czas odnawiania się czarów.
Charyzma zmniejsza ceny przedmiotów, a Duchy Ancarii wspomagają poszkodowanych przed skutkami trucizny.
Streszczenie
Gladiator, to potężny wojownik, walczący w zwarciu. Jest świetnie wyszkolony i potrafi używać większości broni. Gladiatorzy posiadają siłę bestii, lecz są także zdolnymi aktorami swojej sztuki, zaczynając przedstawienie walki drwiną, a kończąc morderczym ciosem.
Siła: 33
Wytrzymałość: 19
Zwinność: 20
Fizyczna regeneracja: 25
Mentalna regeneracja: 0
Charyzma: 11
Suma: 98
Na początku powinieneś zadecydować z jakiej broni chcesz korzystać. Miecz i topór wojenny są ulubionymi rodzajami oręża Gladiatora.
Miecz jest bronią bardziej popularną i łatwiej jest znaleźć takowy z miejscami na kryształy. Z kolei topory są mocniejszym orężem, ale trudniej jest natrafić na ten typ broni z miejscami na kryształy.
W poradniku tym przyjmujemy, że Gladiator jest mistrzem we władaniu oburęcznymi toporami. Jeżeli zdecydujesz się na miecze, zamień wszystkie zdolności Wiedza o Toporach (Axe Lore) na Wiedzę o Mieczach (Sword Lore).
Statystyki
Ulepszamy Siłę (Strength) do poziomu 100 punktów.
Kolejne punkty inwestujemy w rozwój atrybutu Fizyczna Regeneracja (Physical Regeneration).
Pamiętaj: Siła (Strength) może zostać zwiększona dzięki rozmaitym, użytecznym przedmiotom. Fizyczna Regeneracja (Physical Regeneration) jest dobra także przy używaniu Sztuk Wojennych.
Zdolności
Koncentracja (Concentration) jest generalnie jedną z najbardziej pożytecznych zdolności, gdyż zmniejsza czas regeneracji Sztuk Wojennych.
Wiedza o Broni (Weapon Lore) i Wiedza o Toporach (Axe Lore) są równie ważnymi zdolnościami dla dobrze rokującego wojownika korzystającego z toporów.
Wiedza o Broni (Weapon Lore) przynosi dodatkowy bonus do obrażeń wszystkich rodzajów ataków (fizycznych, magicznych, ogniowych i trujących). Wiedza o Toporach (Axe Lore) daje bonusy do wskaźnika ataku i jego szybkości dla twoich toporów.
Na początku lepiej jest postawić na Wiedzę o Broni (Weapon Lore), ponieważ na tym etapie gry ciężko jest znaleźć dobry topór.
Kiedy już kupisz (lub znajdziesz) jakiś ciekawy topór, Wiedza o Toporach (Axe Lore) może okazać się najważniejszą umiejętnością. Przed osiągnięciem 20 poziomu sugeruję dodawać jednakowe ilości punktów na Wiedzę o Broni (Weapon Lore) oraz Wiedzę o Toporach (Axe Lore).
Użytecznymi zdolnościami są Zwinność (Agility), Kondycja (Constitution) oraz Zbroja (Armor). Jednakże nie przyczyniają się one aż tak bardzo przy okazji postaci agresywnego, ofensywnego gladiatora.
Kiedy przeciwnicy zaczną robić się trudniejsi, możesz zacząć inwestować w powyższe umiejętności. Zbroja (Armor) i Zwinność (Agility) pomagają odbijać ataki, zwiększając wskaźnik Zbroi (Armor) i Obrony (Defense). Kondycja (Constitution) zwiększa ilość Punktów Życia (Life Points) oraz Fizyczną Regenerację (Physical Regeneration).
Kolejną zdolnością wartą odnotowania jest Rozbrajanie (Disarming). Jednak w odróżnieniu od powyższych umiejętności, potrzebujesz jedynie garstki punktów na jego podwyższenie. Definitywnie jest to zdolność, w którą warto zainwestować w jak najwcześniejszym etapie gry.
Zasadniczo mądrze jest utrzymywać Koncentrację (Concentration) na tym samym poziomie, na którym znajduje się twoja postać, wydając pozostałe punkty w poniższy sposób:
- Wiedza o Broniach (Weapon Lore) / Wiedza o Toporach (Axe Lore)
- Kondycja (Constitution)
- Zwinność (Agility) / Zbroja (Armor)
- Rozbrajanie (Disarming)
Sztuki wojenne
Gladiator posiada szereg zdolności. Poniższa lista jest generalnie najlepszą dla bardzo ofensywnej postaci:
- Pięść Bogów (Fist of the Gods)
- Heroiczna Odwaga (Heroic Courage)
- Multi-hit
- Atak (Attack)
Pięść Bogów (Fist of the Gods)
Świetna zdolność niosąca niemalże natychmiastową śmierć. Modyfikator obrażeń jest doskonały na niskich poziomach doświadczenia i podwyższa się z poziomu na poziom. Najlepiej jest wykorzystać ją gdy mamy przed sobą grupkę przeciwników (raczej nierozpostartą). Udane trafienie zadaje olbrzymie obrażenia, a nawet zabija ich natychmiast.
Jak każda zdolność, tak i Pięść Bogów (Fist of the Gods) ma swoje słaby strony. Zanim uderzenie zostanie zadane, musi minąć chwilka czasu. Może ona wynieść 2-3 sekundy, więc w międzyczasie zadawaj zwykłe ataki. Jest to zabójcza zdolność szczególnie dla posługującego się oburęcznym toporem Gladiatora.
Dla postaci posługujących się jednoręcznym toporem, Mocne Trafienie (Hard Hit) jest solidną alternatywą dla Pięści Bogów (Fist of the Gods).
Mocne Trafienie (Hard Hit)
Mocne Trafienie (Hard Hit) jest efektywne, jeśli posiadasz czas regeneracji wynoszący około 4 sekund. Warto zapamiętać, że Mocne Trafienie (Hard Hit) nigdy nie pudłuje. Jest to istotna sprawa. Pozwala ono zabijać przeciwników jednym trafieniem. Wtedy wykańcza tego samego przeciwnika lub przenosi się na kolejnego, z jednym bądź dwoma normalnymi atakami, w wypadku gdy Mocne Trafienie (Hard Hit) się zregeneruje.
Heroiczna Odwaga (Heroic Courage)
Walcząc 2-ręcznym toporem Gladiator nie używa tarczy i ważnym jest tutaj zwrócenie uwagi na obronę. Heroiczna odwaga zwiększa zarówno atak jak i obronę. Jest to po prostu umiejętność, której powinniśmy użyć kiedy czujemy że walka może być potencjalnie trudna. Umiejętność ta ma dość długi czas trwania nawet na niższych poziomach, jakkolwiek wzrasta powoli wraz z ich wzrostem.
Szerokie Uderzenie (Multi-hit)
Jest zawsze właściwe aby mieć pod ręką umiejętność, dzięki której będziemy mogli rozprawić się z kilkoma wrogami na raz. Jest to zwłaszcza pomocne, kiedy ci wrogowie otaczają cię stojącego w kącie, czekającego na śmierć z Ręki Bogów. Multi Hit jest też dobrym dodatkiem do "comba"- może być używane zarówno z Potężnym Atakiem, jak i Atakiem. (Na przykład: Multi Hit- Atak- Multi Hit- Attack)
Atak (Attack)
Kluczem do zwycięstwa jest, aby utrzymać Atak na niskim czasie regeneracji, a wtedy będzie bardzo efektywnym kombo. Natomiast przy szybkim czasie regeneracji - zada wysokie obrażenia przy pojedynczym ataku za pomocą Sztuki Walki.
Comba
Przykłady dobrych ustawień "combosów" i Sztuk Walki:
Combo: 4 x Potężne Uderzenie (Hard Hit)
Combo: 2 x Szerokie Uderzenie (Multi-hit) i 2 x Potężne Uderzenie
Combo: 4 x Atak (Attack) [plusem jest niski czas regeneracji]
Ekwipunek
Kluczem jest używanie przedmiotów zwiększających:
- Siłę (Strength)
- odporności Fizyczne (Physical), Ogniowe (Fire), Magiczne (Magical), Trujące (Poison)
- obrażenia
- Szybkość Ataku (Attack Speed)
Streszczenie
Serafinowie są potomkami rasy mitycznych aniołów. Legendy, mówiące o nich, sięgają czasów na długo przed osiedleniem się w Ankarii ludzi i elfów. Serafinowie czerpią moc z niebiańskiej magii, walczą z gracją i dysponują szeregiem potężnych umiejętności bojowych.
Siła: 21
Wytrzymałość: 19
Zwinność: 24
Fizyczna regeneracja: 22
Mentalna regeneracja: 19
Charyzma: 17
Suma: 122
Seraphim