Shadowrun Returns - poradnik do gry - Patryk "Irtan" Grochala, Piotr "MaxiM" Kulka - ebook

Shadowrun Returns - poradnik do gry ebook

Patryk "Irtan" Grochala, Piotr "MaxiM" Kulka

0,0

Opis

Poradnik do gry Shadowrun Returns zawiera szczegółowy opis przejścia wszystkich dostępnych zadań, porady dotyczące tworzenia bohatera oraz dokładne mapy, na których zaznaczono istotne postacie oraz miejsca.

Shadowrun Returns - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Archetypy (Postać)
  • Umiejętności (Postać)
  • Rasy (Postać)
  • Atrybuty (Postać)
  • Apartment (Opis przejścia)
  • The Bug Shaman (Opis przejścia)
  • Organ Grinders (Opis przejścia)
  • The Hunt Begins (Opis przejścia)
  • Postać
  • The Union (Opis przejścia)

Informacja o grze

Taktyczne turowe RPG korzystające z licencji popularnej stołowej gry fabularnej. Akcja toczy się w 2054 roku, w świecie, gdzie cyberpunk łączy się z elementami fantasy. Gracze obejmują kontrolę nad doskonale wyszkoloną grupą najemników, którzy za pieniądze podejmują się realizacji najbardziej niebezpiecznych misji.

Gra Shadowrun Returns, to przedstawiciel gatunku klasycznych RPG. Tytuł premierę światową miał w 2013 roku i dostępny jest na platformie PC. Wersja językowa oficjalnie dystrybuowana na terenie kraju to: angielska.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
czytnikach certyfikowanych
przez Legimi
Windows
10
Windows
Phone

Liczba stron: 134

Odsłuch ebooka (TTS) dostepny w abonamencie „ebooki+audiobooki bez limitu” w aplikacjach Legimi na:

Androidzie
iOS
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.

Popularność




Shadowrun Returnsporadnik do gry

autorzy: Patryk "Irtan" Grochala, Piotr "MaxiM" Kulka

Wydawnictwo © GRY-Online S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

www.gry-online.pl

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-Online S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-Online S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stroniewww.gry-online.pl/S024.asp?ID=1351

[email protected]

Spis treści

Shadowrun Returns - poradnik do gry

Postać

Rasy

Archetypy

Atrybuty

Umiejętności

Opis przejścia

Apartment

Docks - 3 years ago

Organ Grinders

The Reddmond Barrens

Seamstresses Union

Seamstresses Union - Piętro

Pike Place Market

Royale Apartment

The Penthouse Suite

Back to the Union

Back to the Union - Safehouse

The South Seattle Docks

The Warehouse

Coyote's Crusade

Looking for Trouble

Return to the Docks

Spirit Talk

After Hours

The Digital World

The Digital World - Matrix (1)

The Digital World - Matrix (2)

The Digital World - Safehouse

Mercy Mental Hospital

Halls of Disrepair

The Emerald City Ripper

Loose Ends

Loose Ends - Safehouse

Family Debts

Moving Parts

Towards Brotherhood

The Universal Brotherhood

Beneath the Brotherhood

The Union

The Union - Safehouse

Corporate Extraction

Telestrian Industries

Executive Actions

Executive Actions - Matrix

The Morning After

Collecting the Sample

The Estate

The Hunt Begins

Into the Depths

The Bug Shaman

Out of the Shadows

Shadowrun Returns - wymagania sprzętowe

Shadowrun Returns - poradnik do gry

Poradnik do gry Shadowrun Returns posiada wszystko potrzebne do pełnego ukończenia gry, wliczając w to dokładny opis każdego z zadań, wiadomości o mechanice gry oraz krok po korku przedstawiony proces tworzenia postaci. Wszystkie lokacje posiadają własne mapy, wraz ze szczegółową legendą, by pomóc w szybkiej orientacji.

Poradnik do Shadowrun Returns to:

dokładny opis wszystkich zadań głównych i pobocznych

wysokiej jakości mapy lokacji, wraz z ich szczegółową legendą

wytłumaczenie podstawowych zasad mechaniki gry

informacje o wszystkich dostępnych w grze rasach, archetypach i umiejętnościach

W przedstawionym poradniku, zostały zastosowane odpowiednie oznaczenia kolorystyczne. Znaczniki związane z mapą lokacji i jej legendą, posiadają konkretny kolor, a ich numeracja umieszczona jest zazwyczaj w nawiasach, jak np. Merchant[7]. W samym tekście, wykorzystane zostały cztery różne kolory. Wszyscy przeciwnicy oznaczeni są kolorem brązowym, przyjaźni/aktywni NPC - zielonym, wszelkiego rodzaju przedmioty które możesz podnieść - niebieskim, a umiejętności postaci - pomarańczowym.

Shadowrun Returns - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres [email protected].

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche) wydane po zakończeniu prac nad poradnikiem, mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika.

DZIENNIK ZMIAN

27 sierpnia 2013 - załączono do poradnika solucję serii następnych obszarów - poczynając od The Digital World - Matrix, a kończąc na Out of the Shadows.

16 sierpnia 2013 - opublikowano szczegółowy opis kolejnych sektorów - od The Warehouse do The Digital World.

9 sierpnia 2013 - dodano opis zadań, sprzedawców i ciekawych miejsc w lokacjach Royale Apartment, The Penthouse Suite, Seamstresses Union - Safehouse, The South Seattle Docks.

7 sierpnia 2013 - zaktualizowano poradnik o rozdział poświęcony postaci gracza w którym opisane zostały rasy, archetypy bohaterów, atrybuty oraz umiejętności. Ponadto - do solucji dodano opis Pike Place Market.

2 sierpnia 2013 - dodano opis zadań w lokacjach Apartment, Docks, Organ Grinders, The Reddmond Barrens oraz Seamstresses Union.

Maxim i Patryk "Irtan" Grochala (www.gry-online.pl)

Postać

Pierwszym krokiem po wybraniu nowej kampanii, będzie stworzenie własnej postaci. Gra nie zmusza Cię do podążania jedna ścieżką od początku do końca. W trakcie rozgrywki, będziesz mógł umieszczać zdobyte punkty w dowolnych umiejętnościach. Możesz znać się na wszystkim po trochu, chodź zazwyczaj bardziej opłacalna jest specjalizacja w kilku tylko technikach. Permanentnym wyborem, są oczywiście takie rzeczy jak płeć, rasa, czy wygląd.

Zaczynasz od wyboru płci. Nie ma to żadnego wpływu na statystyki postaci, ani też na samą rozgrywkę. Jedyną różnicą, mogą być zwroty w dialogach.

Rasy

W grze dostępnych jest 5 ras. Każda z nich różni się nie tylko wyglądem, ale osobnymi bonusami i statystykami. To, tak naprawdę, najistotniejsza decyzja w trakcie kreacji postaci. Różne rasy mają różne ograniczenia, jak również usprawnienia. Do tego postaci w grze, mogą mieć inne podejście, w zależności od ras.

Human

Opis: Najbardziej rozpowszechniona z ras i jedyna istniejąca przed Przebudzeniem w 2012. Można by rzecz, że ludzie są symbolem normalności. Przejawia się to przede wszystkim w ich statystykach, w których maksymalny poziom jest zawsze ten sam.

Bonus: Dostaje 3 dodatkowe punkty Karmy, które można wydać w trakcie tworzenia postaci.

Maksymalne atrybuty: Body: 9, Quickness: 9, Strength: 9, Charisma: 9, Intelligence: 9, Willpower: 9.

Preferowane archetypy: Każdy.

Elf

Opis: Często uważane za najszczęśliwszych z metaludzi, z powodu ich piękna i inteligencji. Elfy najbardziej przypominają ludzi, są jednak od nich wyżsi i smuklejsi. Ich przewagą, jest wysoka charyzma oraz zwinność. W pozostałych atrybutach, dorównują ludziom.

Bonus: +1 do Charisma.

Maksymalne atrybuty: Body: 9, Quickness: 11, Strength: 9, Charisma: 12, Intelligence: 9, Willpower: 9.

Preferowane archetypy: Street Samurai, Shaman.

Dwarf

Opis: Najniższa z ras. Krasnoludy posiadają dosyć krępą budowę. Charakteryzuje je jednak duża siła fizyczna i wytrzymałość, nie tylko na wszelkiego rodzaju trunki. Do tego wszystkiego, posiadają również całkiem dużą siłę woli, co czyni z nich dobrych magów.

Bonus: +1 do Willpower.

Maksymalne atrybuty: Body: 11, Quickness: 9, Strength: 12, Charisma: 9, Intelligence: 9, Willpower: 11.

Preferowane archetypy: Street Samurai, Mage, Physical Adept.

Ork

Opis: Będący drugą rasą pod względem liczebności, orkowie charakteryzują się wysoką siłą i wytrzymałością na obrażenia. Chodź nie jest to najpiękniejsza, ani najinteligentniejsza z ras, stanowi przykład idealnych wojowników.

Bonus: +1 do Body.

Maksymalne atrybuty: Body: 14, Quickness: 9, Strength: 12, Charisma: 8, Intelligence: 8, Willpower: 9.

Preferowane archetypy: Street Samurai, Physical Adept.

Troll

Opis: Największa z istniejących ras, posiadająca nieciekawy wygląd i groźnie wyglądające rogi. Trolle nadrabiają braki w inteligencji wysoką odpornością i siłą. Idealnie nadają się na strażników, ochroniarzy, czy wykidajłów.

Bonus: +1 do Body oraz +1 do Strength.

Maksymalne atrybuty: Body: 17, Quickness: 8, Strength: 15, Charisma: 6, Intelligence: 6, Willpower: 9.

Preferowane archetypy: Street Samurai, Physical Adept.

Archetypy

Następną bardzo istotną decyzją, jest wybór archetypu, czyli bardziej swobodnej wersji klasy. Na tym etapie masz dwie opcje:

Możesz wybrać

jeden

z 6 archetypów, dzięki czemu gra automatycznie rozdysponuje Punkty Karmy pod wybrany archetyp. Pozostanie Ci również 5 wolnych punktów (8 w przypadku ludzi), na dowolną umiejętność lub atrybut.

Istnieje

również opcja stworzenia własnej budowy postaci, przy której rezygnujesz z archetypu i sam rozdysponowujesz otrzymane Punkty Karmy. W tym wypadku dostaniesz 34 punkty (37 u ludzi).

Decyzja należy do Ciebie. Jeśli odpowiada Ci konkretny styl gry, np. walka przy użyciu magii, najlepiej jest wybrać odpowiadający archetyp. Jeśli jednak wolisz trochę poeksperymentować lub stworzyć postać o wielu różnych umiejętnościach, druga opcja będzie bardziej adekwatna.

Street Samurai

Opis: Street Samurai, to coś jakby współczesny wojownik. Klasa świetnie nadająca się na pierwszą linię, czy to z bronią białą, czy też palną. Posiada dużą wytrzymałość na obrażenia, celność, dzięki czemu może zdejmować przeciwników z dużych odległości, oraz znaczną siłę, dzięki czemu nie straszna im walka na bliższy dystans. Przydatny w każdej drużynie.

Kluczowe atrybuty: Body oraz Strength lub Quickness.

Początkowe atrybuty: Body: 4, Quickness: 3, Strength: 3, Intelligence: 2, Willpower: 2, Charisma: 2.

Kluczowe umiejętności: Close/Range Combat, Throwing Weapons, Dodge.

Początkowe umiejętności: Ranged Combat: 1, Dodge: 1, Throwing Weapons: 1.

Ulubiona broń: Broń palna, broń biała, granaty.

Mage

Opis: Jest to główna klasa magiczna, posiadająca bardzo bogaty asortyment zaklęć. Potrafi jednocześnie osłabiać przeciwników, wzmacniać przyjaciół, zadawać obrażenia i leczyć. Potężny archetyp, który może jednak dosyć szybko wylądować po drugiej stronie, z powodu swojej niskiej wytrzymałości.

Kluczowe atrybuty: Willpower.

Początkowe atrybuty: Body: 3, Quickness: 3, Stength: 3, Intelligence: 2, Willpower: 3, Charisma: 2.

Kluczowe umiejętności: Spellcasting.

Początkowe umiejętności: Randged Combat: 1, Spellcasting: 2.

Ulubiona broń: Zaklęcia maga.

Decker

Opis: Archetyp dosyć specyficzny, jako że nie posiada zbyt wielu umiejętności w rzeczywistym świecie. Błyszczy za to w Matrixie - wirtualnej rzeczywistości, łączącej całą technologię. Decker potrafi wejść do Matrixa, używając do tego odpowiedniego sprzętu i specjalnych punktów podłączenia. Idealny, gdy potrzeba hakera, za to niezbyt przydatny w realnym świecie. Warto połączyć go z Riggerem, dla odrobiny ofensywy.

Kluczowe atrybuty: Intelligence.

Początkowe atrybuty: Body: 3, Quickness: 3, Strength: 3, Intelligence: 3, Willpower: 2, Charisma: 2.

Kluczowe umiejętności: Decking.

Początkowe umiejętności: Close Combat: 1, Throwing Weapons: 1, Decking: 1, ESP Control: 1.

Ulubiona broń: Dowolna broń, granaty.

Shaman

Opis: Szaman jest drugim czysto magicznym archetypem. W przeciwieństwie do maga, szaman skupia się bardziej na leczeniu i wzmacnianiu swoich towarzyszy, niż na zadawaniu obrażeń przeciwnikom. Potrafi on korzystać ze specjalnych totemów, dzięki którym przywołuje duchy różnych zwierząt, wywołujące specjalne efekty. Może również używać tzw. Fetishes, przyzywając w ten sposób Elemental Spirits do pomocy w trakcie walki.

Kluczowe atrybuty: Charisma.

Początkowe atrybuty: Body: 3, Quickness: 3, Strength: 3, Intelligence: 2, Willpower: 2, Charisma: 3.

Kluczowe umiejętności: Summoning, Conjuring.

Początkowe umiejętności: Ranged Combat: 1, Spirit Summoning: 1, Spirit Control: 1, Conjuring: 1.

Ulubiona broń: Zaklęcia Szamana, Totemy, Fetysze.

Rigger

Opis: Rigger to bardzo ciekawy archetyp, wykorzystujący do walki maszyny, a konkretnie drony. Samotny, jest tylko kolejną postacią z bronią. Gdy jednak zabierze ze sobą swojego drona, walka ulega diametralnej przemianie. Te małe robociki, są jak dodatkowi towarzysze. Każdy ma specjalne umiejętności, w zależności od ich klasy. Są drony czysto ofensywne, latające, czy wspomagające np. zasłoną dymną. Może dobrze współpracować z umiejętnościami Decker'a.

Kluczowe atrybuty: Intelligence.

Początkowe atrybuty: Body: 3, Quickness: 3, Strength: 3, Intelligence: 3, Willpower: 2, Charisma: 2.

Kluczowe umiejętności: Drone Control

Początkowe umiejętności: Ranged Combat: 1, Throwing Weapons: 1, Drone Control: 1, Drone Combat: 1.

Ulubiona broń: Drony.

Physical Adept

Opis: Physical Adepts, to magiczny wojownicy, wykorzystujący wewnętrzną energię, by wzmocnić swoje ataki, jak i ochronę. W teorii, są połączeniem Maga i Street Samuraia. W praktyce, to wojownicy skupiających się na broni białej lub gołych pięściach. Dzięki energii Chi, mogą wzmacniać swoje ataki, uodparniać się na ciosy innych, a nawet nakładać pomniejsze buffy. Dobra alternatywa dla Street Samuraia.

Kluczowe atrybuty: Body, Strength i Willpower.

Początkowe atrybuty: Body: 4, Quickness: 2, Strength: 3, Intelligence: 2, Willpower: 3, Charisma: 2.

Kluczowe umiejętności: Chi Casting.

Początkowe umiejętności: Dodge: 1, Close Combat: 1, Chi Casting: 1.

Ulubiona broń: Broń biała, pięści.

Atrybuty

Atrybuty definiują Twoją wirtualną postać. Wykazują to, do czego jest zdolna, jakich umiejętności może używać i w jakich sytuacjach radzić sobie lepiej, a w jakich gorzej. Są zwyczajnie piękną, liczbową stroną RPGów.

Zasada ich działania jest prosta. Same w sobie, podnoszą odpowiednie aspekty postaci w górę. Przykładowo, atrybut Body z każdy kolejnym punktem, dodaje 10 Hit Points do ogólnej puli życia. Inne są mniej bezpośrednie, a na odpowiednim poziomie, mogą być nawet wykorzystane w dialogach, np. do zastraszania (Strength).

Body

Opis: Jest to, tak naprawdę, najistotniejszy atrybut w grze, przydatny dla każdego archetypu. Zwiększa punkty życia postaci, dzięki czemu nie pada po jednym strzale. Szczególnie przydatny dla archetypów ofensywnych, jak Street Samurai, czy Physical Adept.

Działanie: Dodaje 10 Hit Points za każdy poziom atrybutu.

Maksymalny poziom: Human/Elf: 9, Dwarf: 11, Ork: 14, Troll: 17.

Quickness

Opis: Również bardzo istotny i uniwersalny atrybut, jako że odpowiada za skuteczność w posługiwaniu się bronią palną. Tu znajdują się umiejętności związane ze wszystkimi rodzajami broni dystansowych. Nawet klasa w pełni magiczna, powinna umieć posługiwać się pistoletem. Szczególnie przydatne dla Street Samuraia.

Działanie: Zwiększa szansę na trafienie przeciwnika z dystansu i zmniejsza na bycie trafionym przez fizyczne ataki.

Maksymalny poziom: Trolls: 8, Human/Dwarf/Orc: 9, Elf: 11.

Strength

Opis: Siła odpowiada za wszelkie ataki bronią białą i gołymi pięściami, jak również zasięg rzucanych granatów i ich celność. Przydatny też w trakcie zastraszania. Bardzo istotny dla Street Samuraia i Physical Adepta.

Działanie: Zwiększa szanse na trafienie bronią białą lub granatami, jak również zasięg rzutu.

Maksymalny poziom: Human/Elf: 9, Dwarf/Ork: 12, Troll: 15.

Intelligence

Opis: Ciekawy atrybut o najniższym poziomie. Odpowiedzialny za wszystko związane z techniką i hakowaniem. Sam w sobie daje niewiele, ale posiada wiele przydatnych umiejętności. Istotny przede wszystkim dla archetypów Decker'a i Rigger'a, dzięki czemu można łatwo połączyć te dwie role.

Działanie: Zwiększa szanse na trafienie wroga przy użyciu programu lub drona. Dodatkowo, zwiększa szansę na unik w Matrixie.

Maksymalny poziom: Troll: 6, Ork: 8, Human/Elf/Dwarf: 9.

Willpower

Opis: Atrybut odpowiedzialny za moc magiczną, tym samy bardzo istotny dla klas magicznych, z wyjątkiem Shamana. Odpowiednie umiejętności tego atrybutu, zwiększają również ilość miejsc na zaklęcia. Bardzo istotne dla Mage'a i w mniejszym stopniu dla Physical Adepta.

Działanie: Zwiększa szanse na trafienie atakami magicznymi i zmniejsza na bycie trafionym przez zaklęcia przeciwników.

Maksymalny poziom: Human/Elf/Ork/Troll: 9, Dwarf: 11.

Charisma

Opis: Przydatny dla Shamanów i dyplomatów. Z tego atrybutu czerpie swoją moc jeden i drugi. Dla Shamana potrzebny jest do kontaktów z duchami, a dla wszystkich innych - dla zdolności Etiquette, przydatnej w dialogach.

Działanie: