Antroponimia historyczna mieszczan i chłopów Brańska i okolic w ujęciu statycznym i dynamicznym - Złotkowski Piotr - książka

Antroponimia historyczna mieszczan i chłopów Brańska i okolic w ujęciu statycznym i dynamicznym książka papierowa

Złotkowski Piotr

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Praca znakomicie wpisuje się w coraz bogatszą literaturę onomastyczną dotyczącą Podlasia, a także dopełnia niejako cały szereg prac z zakresu antroponimii różnych miast i regionów Polski. [...] Żeby zrozumieć i opisać fenomen pogranicza, należy badania przeprowadzić kompleksowo, nie ograniczając się tylko do opisu synchronicznego zaobserwowanych zjawisk, lecz także uwzględniając uwarunkowania historyczne, co znajduje wyraźne odzwierciedlenie w recenzowanej pracy. [...] Novum monografii polega na połączeniu obu perspektyw, tzn. odstąpieniu od wykorzystywanych dotychczas modeli statycznych w badaniach nad powstawaniem i ewolucją historycznych nazwisk i stworzeniu dynamicznego modelu nazwiskotwórczego, lepiej odzwierciedlającego proces kształtowania się nazwisk. [...] Według teorii opracowanej przez Piotra Złotkowskiego proces stabilizacji nazwiska odbywał się nie wewnątrz jednostek antroponimicznych, a pomiędzy nimi [...] Wartość naukowa i poznawcza monografii jest tym większa, że Autor wyekscerpował materiał ze 131 różnego rodzaju źródeł historycznych. Tak szeroko zakrojony o obszernie zaprezentowany materiał egzemplifikacyjny jest tutaj istotnym walorem. Nowatorska koncepcja badania antroponimów. łącząca ujęcie synchroniczne z diachronicznym, predestynuje monografię do uznania za bardzo wartościową.
Prof. dr hab. Nina Barczewska (Uniwersytet Warszawski)

Liczba stron: 452

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788377849545

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.