Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
42,00 zł
od 21,00 zł w Klubie Mola Książkowego
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Konstrukcje gruntowo-powłokowe jako obiekty komunikacyjne w wyglądzie i sposobie użytkowania są podobne do klasycznych mostów sklepionych. W przypadku powłok z blach falistych o kształcie skrzynkowym obiekty te nawiązują zasadami pracy do mostów zintegrowanych. Jednak statyka tych obiektów różni się od klasycznych mostów z uwagi na zasadniczy element konstrukcyjny – zasypkę gruntową i jej oddziaływanie
na wiotką powłokę. Zasadnicza część książki poświęcona jest powłokom z blach falistych, ale w wielu przykładach pokazano analogię ich budowy i statyki do obiektów wykonanych z prefabrykatów betonowych. W pracy analizuje się problem monitoringu i analizy deformacji konstrukcji gruntowo-powłokowych o dużych rozpiętościach jako obiektów komunikacyjnych.
W monografi i przedstawiono wiele wyników badań obiektów o przeznaczeniu komunikacyjnym, a przede wszystkim technik przetwarzania danych stosowanych w mechanice budowli. Podano zatem sposoby określania sił wewnętrznych na podstawie pomiarów geodezyjnych. W odwrotnym ujęciu na podstawie pomiarów tensometrycznych można analizować deformację powłoki, a więc określać jej przemieszczenia. W konstrukcjach tego rodzaju ważne jest modelowanie oddziaływania kontaktowego pomiędzy powłoką a zasypką gruntową. Wyniki tych analiz mogą być przydatne do tworzenia numerycznych modeli 3D z implementacją programów MES. W monografi i wskazano na możliwości znacznego upraszczania odwzorowania obiektu, czyli geometrii 3D, do modelu 2D, ale z wykorzystaniem danych pomiarowych.
Liczba stron: 276
ISBN: 9788371252891
Wydanie: 1