Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Książka przedstawia szerokie spojrzenie na świat nazw własnych we współczesnym życiu publicznym z punktu widzenia nowej subdyscypliny nauk onomastycznych, chrematonomastyki.
Autor rozpatruje trzy klasy tzw. chrematonimii użytkowej (ChU): chrematonimię marketingową (ChM - nazwy firm i produktów), chrematonimię społecznościową (ChS - nazwy zrzeszeń i organizacji), chrematonimię ideacyjną (ChI – nazwy przedsięwzięć kulturowych).
Jednostki onimiczne zestawione w różnorodnych chrematonomastykonach analizowane są pod względem motywacji nazwotwórczych, użytej formy językowej oraz ich funkcjonowania pragmatycznego w komunikacji społecznej – kryteriów opracowanej metodologii kulturowo-użytkowej.
Badane chrematonimy pochodzą z trzech porównywanych obszarów językowych: polskiego, włoskiego i francuskiego.
Liczba stron: 388
Rok wydania: 2013
Format (wymiary): 17.0x24.0cm
ISBN: 9788375255133
Wydanie: 2