Czołg T-55 - Kinnear James, Sewell Stephan - książka

Czołg T-55 książka papierowa

Kinnear James, Sewell Stephan

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

49,99 zł
od 25,09 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Ta bogato ilustrowana książka wnikliwie opowiada historię rozwoju i służby najpopularniejszego powojennego czołgu T-55, który od lat 60. XX wieku zasilał armie blisko 40 krajów. Autorzy, wybitni znawcy tematu, czerpią z najnowszych badań archiwów rosyjskich oraz bogatej kolekcji zdjęć.
Czołg T-55 wszedł do uzbrojenia w Związku Sowieckim w maju 1958 roku. W istocie powstał jako „racjonalizatorska” wersja czołgu T-54B: z silną armatą 100 mm i silnikiem dieslowskim W-2. W późniejszych latach wprowadzono w nim inne znaczne ulepszenia, w tym możliwość prowadzenia ognia przy użyciu przeciwpancernych pocisków rakietowych, dalmierze laserowe, większą moc wyjściową silnika i nowy układ jezdny oraz dodatkowe środki ochrony, szczególnie przeciwjądrowej.
Mimo że T-55 był ściśle związany z projektami poprzednich sowieckich czołgów, należał do najbardziej znanych typów broni stworzonych przez Związek Sowiecki w okresie zimnej wojny i jednocześnie stał się jednym z najbardziej rozpowszechnionych typów uzbrojenia w historii. W Związku Sowieckim wyprodukowano blisko 23 tysiące egzemplarzy T-55 we wszystkich wersjach, 15 tysięcy – w Polsce i Czechosłowacji, pewną niewielką liczbę – w Rumunii, z kolei tysiące pochodnych wersji opuściły fabryki w Chińskiej Republice Ludowej. Łącznie wyprodukowano ponad 95 tysięcy sztuk tego wozu bojowego (i jego pochodnych) – co zapewniło mu pierwsze miejsce pod względem liczebności na świecie.

Liczba stron: 208

Tłumacz: Modrzyk Kamil

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788381515535

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.