Do Canossy i z powrotem Anegdoty z historii Kościoła - Nersinger Urlich - książka

Do Canossy i z powrotem Anegdoty z historii Kościoła książka papierowa

Nersinger Urlich

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

„Głupcy, jeśli mnie wkrótce nie odwrócicie, nie upiekę się do końca”, miał upomnieć swoich oprawców święty Wawrzyniec, męczony w 258 roku na rozpalonym ruszcie. Czarny humor świętego doskonale ilustruje siłę wiary chrześcijan podczas prześladowania za panowania cesarza Decjusza. Ulrich
Nersinger zebrał całe tuziny podobnych historii i anegdot, osadzając je w szerszym kontekście historycznym. Jak i tę o Leonie XIII, który wybudzony po operacji polecił przekazać wszystkim oczekującym na informację o jego śmierci następujące oświadczenie: „Jego Świątobliwość nie zamierza dzisiaj osobiście stawić się w raju”.

Do Canossy i z powrotem to zbiór ciekawostek i dykteryjek zaczerpniętych z dwóch tysiącleci historii Kościoła, przedstawiających ją w żywy i frapujący sposób. To jednocześnie dwa tysiące lat Kościoła opowiedziane z przymrużeniem oka i zgodnie z prawdą historyczną. Publicysta i teolog Ulrich Nersinger przytacza anegdoty i niezwykłe epizody z dziejów tej wyjątkowej instytucji. Splata talenty człowieka, jego słabości, śmieszność czy próżność z tym, co najistotniejsze – przekonaniem o stałej i uświęcającej obecności Boga. Prowadzi czytelnika przez wydarzenia z życia papieży i władców, kapłanów i sióstr zakonnych, mnichów i świętych. Czyni to lekko, lecz nie powierzchownie; z humorem, choć nie bez powagi. Daje nam opowieść, która poucza, bawi, wzrusza i... oburza.

Liczba stron: 112

Rok wydania: 2020

Tłumacz: Jurczyński Jacek

Format (wymiary): 13.2x20.8cm

ISBN: 9788372015082

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.