Dziennik roku 1990 - Janczak Leon - książka

Dziennik roku 1990 książka papierowa

Janczak Leon

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

"...Jak wyjaśnia sam Autor: „...sprawcą publikowanych tu zapisków jest przypadek - ukazanie się na rynku, po raz pierwszy po wojnie, obszernych biurowych kalendarzy...”. Pretekstem zaś dla wydawców, by ogłosić drukiem ich skromny fragment, dotyczący roku 1990, jest rocznica obrad Okrągłego Stołu i następujących po nich wydarzeń polskiej transformacji społeczno-ustrojowej, których wynikiem było przystąpienie Polski do Unii Europejskiej.
Autor - Leon Janczak, zachęcony „obszernym biurowym kalendarzem” – z godną podziwu wytrwałością, począwszy od lat młodości, przez całe życie prowadził w swoich terminarzach na bieżąco codzienne zapiski, bez znajomości następstwa zdarzeń, „nie wiedząc, co będzie za miesiąc, za rok, za 10 lat”. W ten sposób powstał kronikarski zapis kilku dziesięcioleci polskiej historii najnowszej, zawierający nie tylko przebogatą warstwę faktograficzną, ale też interesujące, sporządzane bez dystansu czasu opinie i spostrzeżenia Autora - ludowca „z krwi i kości”, osoby znającej i czującej niuanse polityki, mającej własne w niej doświadczenia, wnikliwego obserwatora, trzeźwo patrzącego na otaczającą rzeczywistość.
Dzienniki Leona Janczaka to niezwykłe świadectwo historii, poruszające różne aspekty życia społecznego, politycznego i ekonomicznego zarówno w skali ogólnokrajowej, jak i makroekonomicznych procesów. Zapiski te odnotowane zostały przez człowieka znanego i docenianego w środowisku ludowców, który wiele w życiu doświadczył...".
Z przedmowy dr Janusza Gmitruka i dr Czesława Siekierskiego

Liczba stron: 152

Format (wymiary): 16.0x23.5cm

ISBN: 9788360093870

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.