Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Uwaga: zamówienia na książki papierowe będą realizowane od 2 stycznia 2025 r. Za utrudnienia przepraszamy.
Unia Europejska znajduje się dziś na rozdrożu. W wielu kwestiach potrzebna jest, jak się zdaje, zmiana sposobu myślenia o europejskiej wspólnocie, a także jej przebudowa. W związku z rozwojem sytuacji międzynarodowej: nawarstwianiem się problemów gospodarczych strefy euro, rosnącą falą uchodźców oraz stale obecnym zagrożeniem terroryzmem, kwestia przyszłości UE pozostaje wielką niewiadomą. Jednocześnie pytanie o stosunek do Unii jest dziś pytaniem o to, czy w Europie nadal wierzy się, że dalsza polityczna integracja kontynentu ma sens. A może raczej uważa się, że integracja Europy jest nazbyt kosztowna, a korzyści z niej płynące są niewystarczające, by taki wysiłek podejmować?
W tej sytuacji warto zadać pytanie o to, jak o Europie myślą dziennikarze będący – jako autorzy doniesień i publikacji dotyczących UE – ważnymi liderami opinii na jej temat. Z uwagi na pozycję współczesnych Niemiec w Europie szczególnie ciekawe wydaje się to, co na temat przyszłości kontynentu i Unii sądzą dziennikarze niemieccy. Autorka prezentuje wyniki badań obejmujących wywiady z nimi, które zostały przeprowadzone w ramach projektu realizowanego we współpracy z Instytutem Publicystyki Uniwersytetu Jana Gutenberga w Moguncji.
„Książka Europa dziennikarzy stanowi inspirujące źródło wiedzy na temat kondycji współczesnego dziennikarstwa w związku z debatą publiczną nad ważnymi dla przyszłości Europy tematami. Powinna być rekomendowana nie tylko akademikom badającym procesy integracji europejskiej i towarzyszący im dyskurs medialny czy studentom kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz pokrewnych. Powinna to być lektura obowiązkowa dla wszystkich osób związanych z profesją dziennikarską, w tym samych dziennikarzy, redaktorów naczelnych i właścicieli mediów, a także polityków, dla których media stanowią naturalną przestrzeń publicznej prezentacji projektów i działań oraz poszukiwania poparcia dla rozwiązań aktualnych problemów, co umożliwiłoby pogłębienie procesów integracji europejskiej”.
Z recenzji dr hab. Doroty Piontek, prof. UAM
Liczba stron: 300
Format (wymiary): 15.5x23.5cm
ISBN: 9788323342793
Wydanie: 1