Funkcja regulacyjna prawa cywilnego w obszarze platform internetowych - Dobosz Damian - książka

Funkcja regulacyjna prawa cywilnego w obszarze platform internetowych książka papierowa

Dobosz Damian

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

199,00 zł
od 99,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Rozwój nowoczesnych technologii, które stały się podstawą działania platform internetowych, jest ogromnym wyzwaniem dla całego systemu prawa prywatnego. Platformy internetowe tworzą samodzielnie rynek wymiany dóbr lub usług, ustalają reguły postępowania na tym rynku, a ich międzynarodowe osadzenie sprawia, że kontrola i efektywna władza państwowa wobec nich nie są skuteczne.

W książce autor opisuje relacje pomiędzy normą prawną w obrębie prawa prywatnego a ekosystemem regulowanym przez platformę internetową. Wskazuje też kierunek rozwoju nowoczesnego systemu prawnego i poddaje krytycznej analizie dotychczasowe próby jego uregulowania na poziomie unijnym i krajowym. Zauważa problemy związane ze współczesnym kształtem systemu prawnego oraz rolą platform internetowych i przedstawia wyzwania, z jakimi będzie zmagał się ustawodawca, starając się sprawiedliwie kształtować takie stosunki prawne, w których technologia odgrywa kluczową rolę. Jednocześnie dostrzega on problemy praktyczne w stosowaniu prawa krajowego na styku z prawem unijnym i proponuje ciekawe rozwiązania.

Książka zainteresuje prawników praktyków zajmujących się obsługą prawną platform internetowych. Będzie cenną lekturą także dla użytkowników takich podmiotów oraz wszystkich, którzy szukają naukowej refleksji na temat regulacji prawnych odnoszących się do przestrzeni cyfrowej.

Liczba stron: 506

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788383904207

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.