Gatunkowe ukształtowanie współczesnej prasy kobiecej - Bulisz Ewa - książka

Gatunkowe ukształtowanie współczesnej prasy kobiecej książka papierowa

Bulisz Ewa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Praca ma niepodważalną wartość materiałową i poznawczą. Przede wszystkim godny wyeksponowania jest dobór, a następnie poprowadzony ze znawstwem opis problematyki, lingwistycznie do tej pory niezgłębionej, milcząco wręcz przez lata pomijanej. Nie bez powodu zatem możemy mówić o innowacyjności i unikatowości badań podjętych przez Ewę Bulisz. Dokonana przez nią analiza genologiczna współczesnych czasopism kobiecych, z uwzględnieniem całego bogactwa typologicznego tego segmentu prasy, ma wymiar wysoce interesujący zarówno ze względu na bogactwo zgromadzonego materiału egzemplifikacyjnego, jak i sposób prezentacji rozpatrywanych zagadnień.
Ewa Bulisz w odpowiedzialny sposób wysnuwa wnioski i – co istotne – w swoich komentarzach daleka jest od postaw oceniająco-wartościujących. Jej lingwistyczne wykładnie nacechowane są obiektywizmem i „przezroczystością”, które wynikają z dobrej znajomości aparatu pojęciowego oraz technik metodologicznych przynależnych językoznawczym rozprawom naukowym. Trzeba zauważyć erudycyjność naukowego opisu, badawczą skrupulatność i konsekwencję metodologiczną Autorki, a także idące w ślad za tym wszechstronne, dobrze uzasadnione wnioski. Ewa Bulisz ze znawstwem i dużą swobodą powołuje się na bogatą literaturę przedmiotu (nie tylko w zakresie językoznawstwa, ale również literaturoznawstwa, filozofii czy psychologii). Zachowuje przy tym rozwagę i analityczną odpowiedzialność w re-ferowaniu zawiłej, trudno uchwytnej często problematyki.

Z recenzji prof. dr hab. Urszuli Sokólskiej

Liczba stron: 316

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788322796467

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.