Hampton Roads 1862 - Gubała Marcin - książka

Hampton Roads 1862 książka papierowa

Gubała Marcin

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Monitor zbliżał się do rufy Virginii… dwieście metrów… sto… pięćdziesiąt. Maszyna była rozpędzona i dawała z siebie wszystko. Liczyła się teraz każda sekunda, liczył się każdy metr. Virginia powoli odwracała się, chcąc uniknąć uszkodzenia niezwykle czułych mechanizmów. Ster położony na burt i maksymalna prędkość – i myśli wszystkich skupione na tym, by się udało… Lecz rozpaczliwe wysiłki Virginii zdawały się na nic – Monitor pędził na nią i nic nie mogło go powstrzymać przed wbiciem się w rufę przeciwnika. Odległość między jednostkami zmniejszała się już w zastraszającym tempie – dwadzieścia metrów, piętnaście, dziesięć… Zaraz nastąpi zderzenie!

Książka dotyczy kampanii wojny secesyjnej, której zwieńczeniem była bitwa okrętów pancernych na zatoce Hampton Roads. Przygotowania do kampanii stanowiły przykład technologicznego „wyścigu zbrojeń” między Północą a Południem. Konfederacja, pomimo wyraźnej słabości w dziedzinie przemysłu i innowacji, potrafiła wystawić do walki improwizowany okręt, który miał – w myśl najśmielszych planów – wpłynąć na losy wojny. Unia zaangażowała najtęższe umysły inżynierskie, wydajne fabryki oraz wielki kapitał, aby skonstruować nowoczesny, rewolucyjny technologicznie okręt i w ten sposób odsunąć zagrożenie ze strony Południa.

Virginia i Monitor stoczyły ze sobą walkę, której echa rezonowały bardzo szeroko. Rezultaty bitwy wpłynęły na procesy modernizacyjne we wszystkich liczących się marynarkach wojennych. Nastała nowa era zmagań flot, tak pod względem technologii, jak i stosowanej taktyki.

(opis wydawcy)

Liczba stron: 362

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788367730648

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.