Jedność i wielość logik modalnych -  - książka

Jedność i wielość logik modalnych książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W publikacji poruszane jest zagadnienie współczesnych lo­gik modalnych. Z jednej strony, publikowane teksty uka­zują różnorodność tematyki filozoficznej podejmowanej w obrębie logiki modalnej, z drugiej strony, wyraźnie wskazują, że istnieje jedna wspólna baza dla różnych konstrukcji formalnych. Marcin Tkaczyk w swoim tekście zajmuje się zagadnieniem ocze­kiwań filozoficznych, jakie można wiązać ze zdaniowymi logikami modalnymi. Autor próbuje odpowiedzieć na pytanie, co propozycjonalne logiki modalne mówią na temat pojęć modalnych. Złożoność pojęć konieczności, możliwości oraz podobnych odsłania tekst Marka Lechniaka, w którym dyskutowana jest kwestia spo­sobu rozróżniania pojęć modalnych. Autor w szczególności skupia się na pewnej próbie klasyfikacji modalności, którą zaproponował J. Perzanowski. W drugim z tekstów Marek Lechniak przedsta­wia podstawowe systemy logik epistemicznych, posługujących się pojęciami wiedzy i przekonań, dyskutuje założenia filozoficzne prezentowanych systemów. Autor analizuje również systemy logiki wiedzy wspólnej oraz zagadnienia związane z różnymi formami dynamiki wiedzy i przekonań. Tekst Anny Kozaneckiej-Dymek skupia się na wskazaniu związków, jakie zachodzą pomiędzy logikami tensalnymi (temporalnymi) a normalnymi logikami modalnymi. Autorka prezentuje genezę tych logik oraz dokładnie charakteryzuje różne rachunki formalne. W tekście poruszane jest również zagadnienie możliwości zastoso­wań pewnych logik tensalnych, w szczególności do analizy języka nauk przyrodniczych oraz nauk prawnych.

Liczba stron: 204

Format (wymiary): 17.0x24.5cm

ISBN: 9788373068414

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.