Język i parajęzyk wypowiedzi o emocjach Podmiotowe uwarunkowania - Kosacka Kalina - książka

Język i parajęzyk wypowiedzi o emocjach Podmiotowe uwarunkowania książka papierowa

Kosacka Kalina

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Rozprawa Kaliny Kosackiej Język i parajęzyk wypowiedzi o emocjach. Podmiotowe uwarunkowania jest książką wyjątkową w polskiej literaturze naukowej dotyczącej emocji. Autorka prezentuje bowiem wiarygodne modele psychologicznych i społecznych uwarunkowań wyboru rozmaitych wzorców ekspresji, które wydobyła z zachowań współczesnej społeczności Polaków. Są one wynikiem precyzyjnej, budowanej ze znawstwem problemu, analizy językowych i parajęzykowych zjawisk, zawartych w narracyjnych wypowiedziach osób uczestniczących w jej badaniach eksperymentalnych.
Wyrażam przekonanie, że rozprawa prezentuje ważny problem teoretyczny, w syntetycznym ujęciu przedstawia rozbudowaną refleksję naukową na temat emocji, dostarcza precyzyjnych analiz badawczych. Autorka […] zaprezentowała prognostyczną perspektywę badań, która rysuje się jasno dla terapii psychologicznej i dla odkrywania indywidualnych cech sygnałów mowy. […] Na pragmatyczny walor jej badań należy zwrócić uwagę szczególną. Prezentowane paradygmaty, warunkujące zachowania językowe, znajdą bowiem zastosowanie nie tylko w technikach terapeutycznych, ale zapewne również w rozpoznawaniu sygnałów mowy w kryminologii. Recenzent – językoznawca i logopeda – dostrzega ścieżkę prowadzącą do terapii logopedycznej, która ciągle pozostawia pole emocji poza możliwościami pojęciowej aparatury opisującej zaburzenia mowy.

Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Grabiasa

Liczba stron: 292

Format (wymiary): 16.5x23.5cm

ISBN: 9788322793008

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.