Juliusz Kraziewicz (1829-1895) - pionier polskich kółek rolniczych - Kraziewicz Juliusz - książka

Juliusz Kraziewicz (1829-1895) - pionier polskich kółek rolniczych książka papierowa

Kraziewicz Juliusz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Pierwsze kółko rolnicze na ziemiach polskich zostało utworzone w 1862 roku w Piasecznie położonym na Pomorzu. Przypadająca w 2012 roku 150. rocznica założenia tej organizacji, stanowi okazję do przypomnienia, jak wielką rolę kółka rolnicze odegrały w naszym społeczeństwie. Jest to również dobry moment, aby przyjrzeć się sylwetce oraz działalności wybitnego, ale niedocenionego polskiego aktywisty Juliusza Kraziewicza. Człowiek ten zainicjował powstanie kółek rolniczych i czynnie w nich działał.
O tym, że dzieło Kraziewicza zasługuje na najwyższe uznanie świadczy fakt, iż kółka rolnicze pełniły bardzo ważne funkcje w czasach swojej działalności. W epoce zaborów, szczególnie na ziemiach zaboru pruskiego, gdzie ludność polską systematycznie germanizowano, wydzierając jej ziemię i mowę ojczystą, kółka spełniały zarówno doniosłą rolę dźwigni postępu gospodarczego, jak również rolę ognisk oporu przeciwko akcji wynaradawiania Polaków.
Niniejsza publikacja udostępnia teksty źródłowe, opracowania oraz artykuły z gazet dotyczące postaci Juliusza Kraziewicza, jego działalności nie tylko kółkowej, ale również gospodarczej i politycznej.
W niniejszej pozycji książkowej zachowano oryginalną pisownię, interpunkcję i ortografię. Zachowano także omyłki druku. Przypisy pochodzą z artykułów, a nie od redakcji. Zachowano również oryginalne wyróżnienia tekstu (pogrubienie, kursywa, rozstrzelenie).

Liczba stron: 162

Format (wymiary): 15.4x21.6

ISBN: 9788362171637

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.