Konstytucjonalizm rosyjski - Bosiacki Adam, Izdebski Hubert - książka

Konstytucjonalizm rosyjski książka papierowa

Bosiacki Adam, Izdebski Hubert

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Praca poświęcona jest konstytucjonalizmowi Rosji i jego współczesnemu funkcjonowaniu w Federacji Rosyjskiej. Przedstawione zostało podłoże historyczne, tj. zarówno próby stworzenia rosyjskiego modelu konstytucyjnego przed rewolucją bolszewicką (okres przed 1905 r. opracował H. Izdebski), jak kształtowanie się monarchii konstytucyjnej, umocnienie oraz dekompozycję „konstytucjonalizmu socjalistycznego” (A. Bosiacki, który przedstawił także zagadnienia współczesnego konstytucjonalizmu Federacji Rosyjskiej).

Książka powstała w oparciu o polskie i zagraniczne materiały źródłowe i bibliograficzne powstałe na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Przedstawia zagadnienia kształtowania się idei konstytucji w Rosji, próby ewolucji monarchii i kształtowania się monarchii konstytucyjnej, sprawę polską i działalność polskich deputowanych w Dumie Państwowej, problemy konstytucji i ustroju Wielkiego Księstwa Finlandii, ewolucję doktryny państwowej po dojściu do władzy bolszewików. Rozważania zamyka analiza przekształceń konstytucji i ustroju czasów pierestrojki, kryzysu konstytucyjnego lat 1933-1994 i współczesnego systemu konstytucyjnego i politycznego Rosji. Podstawę książki stanowią bogate materiały polskie, rosyjskie i amerykańskie, w tym książki i broszury powstałe przed 1917 r., zawierające programy i postulaty reform politycznych, w tym konstytucyjnych, jak też publikacje tworzone w różnych okresach w Rosji Radzieckiej i w ZSRR.

Liczba stron: 560

Rok wydania: 2013

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788360940150

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.