Krajobraz - Frydryczak Beata - książka

Krajobraz książka papierowa

Frydryczak Beata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka „Krajobraz. Od estetyki the picturesque do doświadczenia topograficznego” autorstwa Beaty Frydryczak jest pierwszą publikacją ukazującą się w nowej serii wydawniczej „Krajobrazy”. Jej celem są szerokie, interdyscyplinarne badania nad krajobrazem kulturowym, rozumianym jako przestrzeń doświadczenia i środowisko życia podlegające zmianom historycznym, kulturowym i przyrodniczym. Mamy nadzieję, że seria ta uzupełni odczuwalny w polskiej literaturze przedmiotu brak tego rodzaju dyskursu i rozbudzi zainteresowania badawcze dla tej problematyki, inicjując wspólną płaszczyznę dla wielu dziedzin nauki.

„Autorka sproblematyzowała w książce pojęcie krajobrazu, pokazując różnice między jego rozumieniem metafizycznym, estetycznym i kulturowym. Dokonała wszechstronnej analizy i interpretacji pojęcia, odsłaniając jego filozoficzne zakorzenienie i wieloaspektowe funkcjonowanie w kulturze […]. Książka prof. Frydryczak nie jest poradnikiem czy przewodnikiem typu, jak uzyskać właściwe widzenie krajobrazu, umiejętność jego estetycznego oceniania czy kontemplacji. Autorka stawia sobie inny cel, mianowicie pokazania teoretycznych zmian, jakie zaszły w ostatnim czasie, wyznaczenia nowych relacji między najważniejszymi pojęciami naszej kultury w ich odniesieniu do natury-krajobrazu oraz uwikłania się w nie człowieka współczesnej cywilizacji. Tego typu filozoficznych, a nie jedynie techniczno-praktycznych czy historyczno-ogrodowych, książek na naszym rynku wydawniczych pojawia się bardzo niewiele”.

z recenzji Leszka Sosnowskiego

Liczba stron: 252

Rok wydania: 2014

Format (wymiary): 17.0x24.5cm

ISBN: 9788376542775

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.