Krótka historia niczego - Jim Holt - książka

Krótka historia niczego książka papierowa

Jim Holt

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Czy da się rozwikłać zagadkę istnienia?
Pośród wszystkich tajemnic, z jakimi mierzyła się ludzkość, najbardziej nieprzenikniona pozostaje tajemnica istnienia. Dlaczego w ogóle istnieje wszechświat i dlaczego jesteśmy jego częścią? Dlaczego istnieje raczej „coś” niż „nic”? Autor wciela się w rolę prywatnego detektywa, odkrywając nowe, często zaskakujące poglądy dotyczące tajemnicy istnienia. Swoje poszukiwania rozpoczyna się od głównych podejrzanych: Boga i Wielkiego Wybuchu. Ale w miarę jak przesłuchuje znamienitą i dość barwną grupę świadków – w tym laureata Nagrody Nobla z fizyki Stevena Weinberga, teologa Richarda Swinburne’a, matematyka Rogera Penrose’a, a nawet powieściopisarza Johna Updike’a – lista podejrzanych zaczyna się wydłużać. Opisując swe nierzadko zabawne spotkania z ekscentrycznymi myślicielami, doskonale wyjaśnia kluczowe pojęcia ważne dla dochodzenia w sprawie zagadki istnienia: czas, nieskończoność, świadomość, multiświat, metafizyczna natura Boga oraz możliwość istnienia absolutnej nicości.
Zabawne połączenie fizyki i teologii, filozofii i matematyki, a także książki reporterskiej i podróżniczej, które rzuca nowe światło na dyskusję pomiędzy naukowymi racjonalistami a religijnymi wyznawcami na temat pochodzenia kosmosu oraz nas samych.
Jedna z 10 najlepszych książek roku 2012 według „New York Timesa”

Jim Holt to wieloletni współpracownik „New Yorkera”, w którym pisał między innymi o teorii strun, czasie, nieskończoności, liczbach i prawdzie.

Liczba stron: 376

Tłumacz: Gądek Mariusz

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788377054130

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.