Lepanto 1571. Różańcowe zwycięstwo - Pielesz Marcin - książka

Lepanto 1571. Różańcowe zwycięstwo książka papierowa

Marcin Pielesz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Poznaj niezwykłą historię wymodlonego zwycięstwa nad muzułmańskimi najeźdźcami!
Książka przenosi nas w barwne, ale i brutalne czasy, kiedy pod panowaniem Sulejmana Wspaniałego apogeum osiągnęła potęga muzułmańskich Osmanów. Flota jego następcy coraz śmielej zapuszczała się w północne rejony Morza Śródziemnego, a realne zagrożenie ze strony islamu dotyczyło całej chrześcijańskiej Europy. Autor w fascynujący sposób opowiada, jak doszło do eskalacji konfliktu, opisuje najważniejsze starcia i jak, dzięki papieżowi Piusowi V, doszło do stworzenia Świętej Ligi, sojuszu państw chrześcijańskich, zdolnego do rzucenia wyzwania Imperium Osmańskiemu i islamowi. Do decydującej bitwy floty chrześcijańskiej z Turkami doszło 7 października u wybrzeży greckich w pobliżu Lepanto. Było to jedno z największych i najbardziej krwawych starć morskich w historii świata. W książce znajdziemy pełną pasji relację z tej niezwykłej bitwy, w której – oprócz tradycyjnej broni – głównym orężem walczących był... różaniec. Modlili się dowódcy, całe załogi statków, papież i mieszkańcy wielu chrześcijańskich miast. Po zwycięstwie było dla nich oczywiste, komu je zawdzięczają. Papież Pius V ustanowił dzień zwycięstwa pod Lepanto świętem Matki Bożej Różańcowej, nazywanym potem świętem Matki Boskiej Zwycięskiej.
Lepanto 1571 to nie tylko znakomicie opowiedziana historia o wojnie, bitewnych zmaganiach
i konflikcie kulturowym, ale także o skutecznym modlitewnym szturmie do nieba.

Liczba stron: 152

Format (wymiary): 14.1x19.9

ISBN: 9788374828055

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.