Miejsce geopolityki w polskiej myśli politycznej XIX i XX wieku - Juchnowski Rafał - książka

Miejsce geopolityki w polskiej myśli politycznej XIX i XX wieku książka papierowa

Juchnowski Rafał

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

56,00 zł
od 28,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Najszerszym kontekstem pracy Rafała Juchnowskiego stała się prezentacja polskiej myśli politycznej. Została ona ukierunkowana przez odwołanie się do interpretacji geopolitycznej jako zasadniczego wątku. (…) Swoistym punktem wyjścia stał się „jagiellonizm”, ściśle łączący się z ideą federalizacji i koncepcją mocarstwowości. Autor trafnie zauważa, iż idea jagiellońska zmieniała się, czy też podlegała ewolucji, w miarę jak zmieniało się otoczenie międzynarodowe. Co istotne, autor dostrzega związek między elementami zmian geopolitycznych a ewolucją wewnętrznych stosunków politycznych odpowiedzialnych za kreowanie dynamicznego porządku konstytucyjnego. (…) Śledził też rozwój polskiej myśli geopolitycznej w okresie konfrontacji polskich oczekiwań z ambicjami mocarstwowymi – w tym regionie Europy – Rosji i Niemiec. Trafnie zauważa, że zasadniczą rolą polskiej myśli politycznej (XIX i XX wiek) stało się kultywowanie ideałów wolnościowych z wciąż żywą, choć nierealistyczną, koncepcją mocarstwa regionalnego.

Jeżeli chodzi o stronę merytoryczną, opracowanie jest „pełne”, z bardzo konsekwentną i ukierunkowaną argumentacją. Praca jest dojrzała, chociażby dlatego, że autor dość wprawnie łączy kwestie szerszej natury, skłaniające do formułowania bardziej generalnych sądów, z aspektami bardziej szczegółowymi, które pozwalają na przedstawienie konkretnych zjawisk i wydarzeń.

Z recenzji prof. dr. hab. Ryszarda Herbuta

Liczba stron: 576

Rok wydania: 2018

Format (wymiary): 22.9x16.4

ISBN: 9788380199187

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.