Ministrowie kultury doby transformacji, 1989-2005 (wywiady) - Gierat-Bieroń Bożena - książka

Ministrowie kultury doby transformacji, 1989-2005 (wywiady) książka papierowa

Gierat-Bieroń Bożena

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Ministrowie kultury doby transformacji, 1989-2005 to zbiór 13 wywiadów z byłymi ministrami kultury, którzy jako pierwsi tworzyli podstawy prawno-ustrojowe nowej rzeczywistości artystycznej w Polsce po przełomie 1989 roku. Kalejdoskop postaci rozpoczyna pierwsza minister kultury III RP, Izabella Cywińska, a kończy minister Waldemar Dąbrowski, którego kadencja zbiegła się w czasie z datą wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Wyznaczyła tym samym kres naszej transformacji w kulturze. Rozmowy mają charakter merytoryczny, dotyczą przede wszystkim wizji kultury po okresie komunizmu, pomysłów na kształtowanie nowej, demokratycznej polityki kulturalnej i nowej rzeczywistości artystyczno-literackiej, a także takich zagadnień jak: dziedzictwo kulturowe, kinematografia, czytelnictwo, muzealnictwo, infrastruktura kultury i promocja międzynarodowa. Najważniejszym pytaniem, stawianym Rozmówcom, jest "europeizacja" polskiej kultury w znaczeniu dosłownym i metaforycznym. Powraca też zapytanie o to, na ile staliśmy się kulturowo i mentalnie otwarci oraz w jakim stopniu ministrowie kultury (główni decydenci) byli gotowi do trudnych transformacyjnych zadań. Książka podsumowuje 16 lat działalności ministerstwa kultury w nowej rzeczywistości historycznej (Ministerstwa Kultury i Sztuki, potem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego) oraz 16 lat ważnych przemian kulturowych w naszym kraju.

Liczba stron: 268

Format (wymiary): 15.0x23.0cm

ISBN: 9788324208470

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.