MOCR-Trust Polski wywiad wojskowy a sowiecka operacja dezinformacyjna (1921-1927) - Marek Świerczek - książka

MOCR-Trust Polski wywiad wojskowy a sowiecka operacja dezinformacyjna (1921-1927) książka papierowa

Marek Świerczek

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

"[...] "Trust" nie jest li tylko zjawiskiem historycznym. Metodyka pracy kontrwywiadowczej stworzona w jego trakcie stała się w latach późniejszych podstawą funkcjonowania służb sowieckich i rosyjskich, które od dziewięćdziesięciu lat powtarzają z niewielkimi modyfikacjami scenariusz wprowadzania w błąd obcych służb.

By zrozumieć w pełni tę tezę, należy sobie uświadomić, że do drugiej wojny światowej, służby sowieckie, jak się szacuje, przeprowadziły od 25 do 40 operacji będących zastosowaniem metodyki "Trustu" do różnych środowisk kulturowych i różnych celów operacyjnych. W trakcie II wojny światowej Sowieci zrealizowali nie mniej niż 185 gier operacyjnych zarówno z wykorzystaniem podwójnych agentów, jak i kanału radiowego (radiogier) [...].

Po kapitulacji III Rzeszy, Sowieci kontynuowali gry kontrwywiadowcze głównie w obszarze uznanym za swoją strefę wpływów. Klony "Trustu" - tzw. dwojniki, zostały zrealizowane m.in. na Ukrainie w ramach zwalczania Ukraińskiej Powstańczej Armii [...] - operacja pod kryptonimem "Arsenał 1", w Polsce, gdzie służyły neutralizacji podziemia - operacja "Arsenał 2", znana także pod polskim kryptonimem "Cezary", w krajach Pribałtyki, gdzie posłużono się identycznymi metodami w celu likwidacji partyzantki i przecięcia kanałów komunikacji z Zachodem".

(fragment Wstępu)

Liczba stron: 548

Rok wydania: 2019

Format (wymiary): 17.0x24.5cm

ISBN: 9788394162634

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.