Modele kompartmentowe - Nahorski Zbigniew, Weryński Andrzej, Waniewski Jacek - książka

Modele kompartmentowe książka papierowa

Nahorski Zbigniew, Weryński Andrzej, Waniewski Jacek

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

38,00 zł
od 19,00 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka opisuje klasę modeli matematycznych, które pojawiają się w wielu
dziedzinach nauki: w biologii, medycynie, farmaceutyce, ekologii, demografii,
ekonomii, hydrodynamice, technice i w szeregu innych. Kompartment jest
pewną wydzieloną przestrzenią fizyczną lub częścią rozpatrywanego układu,
wymieniającą zawarte w niej składniki z innymi kompartymentami, lub z otoczeniem,
tylko przez określone kanały. Modele kompartmentowe są reprezentowane
za pomocą układu równań różniczkowych zwyczajnych pierwszego
rzędu, z ustaloną strukturą przepływów międzykompartmentowych. Przedstawiono
tu teorię takich modeli, obejmującą, oprócz typowo omawianych
właściwości modeli o stałych współczynnikach i ich identyfikowalności parametrycznej,
także zagadnienia jednoznaczności strukturalnej (rozróżnialności
modeli kompartmentowych) oraz modele niestacjonarne (ze zmiennymi
współczynnikami) i nieliniowe. Tym samym publikacja obejmuje całość zagadnień
związanych z modelami kompartmentowymi deterministycznymi, co
powoduje jej unikalność nie tylko w literaturze polskiej, ale i światowej.

Teoria, przedstawiona przystępnym językiem, została zilustrowana wieloma
przykładami zastosowań praktycznych, przede wszystkim dotyczących medycyny.
Książka może zatem stanowić podręcznik dla zaawansowanych kursów
uniwersyteckich oraz politechnicznych, w szczególności na kierunkach
biocybernetycznych.

Liczba stron: 286

Format (wymiary): 22.8x15.8

ISBN: 9788380220102

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.