(Nie)etyczna AI Jak programować odpowiedzialnie w erze sztucznej inteligencji - Półtorak Paweł - książka

(Nie)etyczna AI Jak programować odpowiedzialnie w erze sztucznej inteligencji książka papierowa

Półtorak Paweł

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

59,00 zł
od 29,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Technologia - wspaniała i groźna zarazem. Także w Twoich rękach

Czy rozwój sztucznej inteligencji budzi w Tobie mieszane uczucia? Z jednej strony fascynuje potencjałem, z drugiej - rodzi wątpliwości? Autor książki, doświadczony strateg i doradca w obszarze nowych technologii, stawia się w pozycji sygnalisty, by zwrócić uwagę na obszary, w których rozwój AI może pójść w niebezpiecznym kierunku. Choć dostrzega ogromne możliwości, jakie niesie sztuczna inteligencja - od transformacji biznesów po poprawę jakości życia - nie odwraca wzroku od ciemnych stron tej technologii.

Znajdziesz tu analizę ryzyka związanego z AI, takiego jak brak transparentności, niewłaściwe zarządzanie danymi i potencjalne manipulacje, które mogą wpływać na społeczeństwo w skali globalnej. Celem książki nie jest jedynie wywołanie refleksji nad tymi zagrożeniami, ale przede wszystkim pokazanie, jak im zapobiegać. W pierwszej części autor zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie wiążą się z nieumiejętnym, nieprzemyślanym, a czasami także nieetycznym podejściem do projektowania technologii i zastosowań AI. W drugiej proponuje zestaw praktycznych wskazówek dla każdego, kto pracuje nad rozwojem sztucznej inteligencji i pragnie robić to w sposób etyczny.

Ta książka to nie tylko ostrzeżenie przed zagrożeniami związanymi z AI, ale przede wszystkim drogowskaz dla twórców nowoczesnych technologii.

Liczba stron: 190

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 15.8x23.5cm

ISBN: 9788328922082

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.