Nie ma sytuacji beznadziejnych - Kaliszuk Kamil - książka

Nie ma sytuacji beznadziejnych książka papierowa

Kaliszuk Kamil

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

65,00 zł
od 32,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
  • Wydawca: IPN
  • Język: polski
  • Rok wydania: 2024
Opis

Książka przedstawia realia tzw. odwilży gomułkowskiej, czyli lat 1956–1959, w województwie gdańskim. Z perspektywy historii PRL okres ten wydaje się niezbyt długi, miał on jednak istotne znaczenie dla rządzącej krajem Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Wystąpiły wówczas zjawiska świadczące o panującym w niej kryzysie, takie jak załamanie się partyjnych finansów czy gwałtowny spadek liczby członków i kandydatów chętnych do zasilenia jej szeregów. Kryzys ten nie ominął również Komitetu Wojewódzkiego PZPR w Gdańsku.
W książce ukazano zachodzące w partii przemiany organizacyjne, scharakteryzowano jej kadry oraz opisano działania władz wojewódzkich zmierzające do utrzymania kontroli nad powierzonym im terenem. Omówione zostały poszczególne aspekty funkcjonowania partii w województwie gdańskim: budżet, system nomenklatury czy szkoleń partyjnych. Porównano też jej położenie z sytuacją innych komitetów wojewódzkich. Przedstawiono główne kierunki polityki partyjnej na polu prasy, gospodarki i relacji z Kościołem, ale też wobec wybranych grup: członków sojuszniczych ugrupowań, „ludzi morza” i rolników, Kaszubów, wierzących członków partii, środowisk młodzieżowych, kobiet oraz radnych.
W drugiej połowie 1958 r. partia zaczęła wychodzić z kryzysu. Stopniowo odbudowywała swój autorytet i znowu przyciągała nowych kandydatów. Za symboliczny koniec tego procesu uważa się III Zjazd KC PZPR z marca 1959 r.

Liczba stron: 648

Format (wymiary): 16.8x24.0cm

ISBN: 9788382297621

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.