Nowy Jork i okolice - Wiśniewski Mikołaj - książka

Nowy Jork i okolice książka papierowa

Wiśniewski Mikołaj

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Mikołaj Wiśniewski - literaturoznawca. Ukończył anglistykę i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Wykłada literaturę angielską i amerykańską na Uniwersytecie SWPS. Stały współpracownik „Literatury na Świecie”, gdzie publikuje szkice krytycznoliterackie i przekładoznawcze.
W tej niebywale kompetentnej i znakomicie napisanej książce Mikołaj Wiśniewski bierze na warsztat całą twórczość Jamesa Schuylera, opierając się przy tym również na niepublikowanej dokumentacji archiwalnej. Świadom trudności, jakimi najeżona musi być próba uchwycenia specyfiki tego pisarstwa, sięga po kilka strategii równocześnie. Zestawiając poezję nowojorczyka z twórczością Williama Wordswortha, Williama Carlosa Williamsa i Elizabeth Bishop, lokuje go w tradycji literackiej. Powieść Gniazdko dudków, którą Schuyler napisał wspólnie z Johnem Ashbery’m, analizuje na tle estetyki kampu. Uwypuklając znaczenie, jakie dla Schuylera miało pisanie poezji rozumiane jako sposób organizowania codzienności, przygląda się splotom między tym pisarstwem a biografią poety. Na koniec zaś sytuuje autora Trzech poematów na mapie rozmaitych, także tych wysoce filozoficznych koncepcji uwagi i praktyk dnia codziennego. Bez względu jednak na każdorazowo przyjętą perspektywę, w całej rozprawie Wiśniewski łączy olśniewające kompetencje amerykanistyczne z budzącym zawiść talentem do błyskotliwych, poruszających interpretacji. Nowy Jork i okolice to niesłychanie uważna książka o wielkim poecie uwagi.
z recenzji prof. Adama Lipszyca

Liczba stron: 436

Rok wydania: 2018

Format (wymiary): 14.5x20.5cm

ISBN: 9788365832559

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.