Od przysłowia głowa nie boli - Szpila Grzegorz - książka

Od przysłowia głowa nie boli książka papierowa

Szpila Grzegorz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

46,20 zł
od 23,10 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis


Książka Grzegorza Szpili jest wynikiem jego wieloletnich badań nad zjawiskiem przysłowia we współczesnej polszczyźnie. Badacz stara się w niej przedstawić stan wiedzy paremiologicznej (polskiej i obcej), której elementy wykorzystuje w analizie zjawisk paremicznych w języku polskim. Autor przygląda się przysłowiom z synchronicznej perspektywy, czerpiąc w swoich analizach z danych pochodzących z dwóch pierwszych dekad XXI wieku. Analizuje różnorodne aspekty paremiologii i paremiografii, uwzględniając między innymi takie aspekty jak forma, znaczenie i użycie pragmatyczno-dyskursywne przysłów. Analizy paremiczne obejmują przykłady ilustracyjne pochodzące z najrozmaitszych źródeł użycia przysłów, takich jak słowniki, literatura piękna, środki masowego przekazu, reklama i social media. Książka adresowana jest przede wszystkim do badaczy paremiologii, ale może służyć także jako wprowadzenie do tej fascynującej dyscypliny. Dr hab. Grzegorz Szpila pracuje w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Katedrze Językoznawstwa Angielskiego Instytutu Filologii Angielskiej. Jego zainteresowania badawcze skupiają się na paremiologii, frazeologii, semantyce, leksykologii i stylistyce literackiej. Oprócz wielu artykułów i rozdziałów w monografiach jest autorem kilku książek, w tym Krótko o przysłowiu (2003), Angielsko-polski słownik fałszywych przyjaciół (2003), Idioms in Salman Rushdie’s Novels: A Phraseo-Stylistic Approach (2012).

Liczba stron: 320

Format (wymiary): 16.0x23.0cm

ISBN: 9788323353997

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.