Państwowy Dom Młodzieży "Młody Las" - Czeczko-Durlak Anna - książka

Państwowy Dom Młodzieży "Młody Las" książka papierowa

Czeczko-Durlak Anna

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Przystępując do przygotowania niniejszej publikacji zakładałam, że uda mi się przedstawić całą 70-letnią historię „Młodego Lasu”. Jednak ogrom, a przede wszystkim wyjątkowość materiałów dotyczących pierwszych kilkunastu lat istnienia Domu, przekonały mnie, by wszechstronnie i bogato zilustrować właśnie ten okres. Dlatego powstała teraz pierwsza część tej historii [...]
[...] W przygotowanej publikacji postanowiłam oddać głos wychowankom pierwszych roczników-bohaterom historii „Młodego Lasu”. Zawarte w niej materiały starałam się uporządkować w sposób czytelny i przedstawić jako świadectwo różnorodności, niezwykłości i wielości form życia młodzieży, która utraciła rodziców wskutek wojny. Zatem celowo opatrzyłam je skromnym komentarzem.
Moją intencją nie było napisanie historii, tylko jej pokazanie. Stąd tytuł „Obrazki z historii”. Młodolasowi świadkowie tamtych czasów są jeszcze wśród nas. Każdy z nich mógłby stworzyć własną opowieść, ale zadanie to właśnie mnie zostało przez nich powierzone. Czuję się tym zaszczycona, mam też nadzieję, że choć w części temu sprostałam.
Zachęcam serdecznie do wnikliwej lektury materiału faktograficznego. Jestem pewna, że każdego czytelnika coś tu zauroczy. Mnie zachwyciły na przykład: instrukcja picia tranu, podanie o zakup piłki nożnej, niektóre zapisy w kronice Domu, a przede wszystkim wspomnienia byłych wychowanków, które zbierałam od lat. Uśmiechajcie się czytając o tych starych dziejach-to jest historia, poczujcie jej klimat!

Fragment Przedmowy

Liczba stron: 211

ISBN: 9788380195271

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.