Partycypacja polityczna -  - książka

Partycypacja polityczna książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Redaktorom publikacji należą się słowa uznania za sposób sformułowania zadania badawczego, którym była próba analizy znaczenia, roli i miejsca partycypacji politycznej w Polsce i na świecie oraz jej wpływu na budowanie społeczeństwa obywatelskiego, a przede wszystkim na kondycję polskiej i międzynarodowej demokracji […].
Przesłana mi do recenzji praca zbiorowa wpisuje się w główny nurt badań prowadzonych w ramach politologii oraz – szerzej – w ramach współczesnych nauk społecznych. W optyce politologicznej partycypacja odnosi się do funkcjonowania demokracji liberalnej, idei społeczeństwa obywatelskiego, aktywności politycznej obywateli w różnych systemach politycznych świata. Politolodzy zajmujący się tą problematyką analizują kryteria demokratyzmu przez pryzmat postaw społecznych obywateli oraz stosunków politycznych i państwa. Odnoszą się do kwestii symbiozy demokratyzmu i pluralizmu. Badają dążenia do społeczeństwa otwartego, które charakteryzuje się dużym odsetkiem ludzi partycypujących w procesach demokratycznych systemów politycznych […].
Aktualnie najważniejszym zadaniem szeroko pojmowanej partycypacji politycznej powinna być idea kładąca główny nacisk na ewolucję warunków życia grup społecznych, relacje zachodzące między rządzącymi a rządzonymi, funkcjonowanie instytucji społecznych, samorządów, stowarzyszeń, ruchów społecznych, związków zawodowych, Kościołów, instytucji o charakterze charytatywnym i innych, a także przygotowanie społeczeństwa do budowy nowoczesnego państwa obywatelskiego na miarę wyzwań XXI wieku.

Z recenzji prof. dra hab. Grzegorza Piwnickiego (UG)

Liczba stron: 514

ISBN: 9788322793619

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.