Poeci Szkoły Nowojorskiej - Bartczak Kacper - książka

Poeci Szkoły Nowojorskiej książka papierowa

Bartczak Kacper

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Publikacja poświęcona twórczości Franka O’Hary, Johna Ashbery`ego, Kennetha Kocha, Jamesa Schuylera, Barbary Guest, odnajdujących się na fascynującym przecięciu wielu płaszczyzn artystycznych i instytucjonalnych, które na przełomie lat 50. i 60. doprowadziły w Nowym Jorku do wybuchu awangardowego renesansu. Nowojorska Szkoła Poetycka to nieformalna nazwa, mająca pierwotnie sygnalizować zjawiska estetyczne pojawiające się w twórczości tych zaprzyjaźnionych ze sobą poetów. W sposób brawurowy, początkowo całkowicie niezauważony przez krytykę, ożywili oni amerykańską poezję XX wieku, od tego momentu wymykającą się podziałom na centrum i peryferia oraz stawiającą zupełnie nowe zadania przed akademicką myślą o poezji. Wielość estetycznych źródeł, nieustająca inwencja formalno-językowa znosząca podziały między językiem, myślą, ciałem, światem materialnym, inwencja, dzięki której wiersz przenika niestabilne obszary zawieszone między sztuką a życiem – wszystko to sprawia, że twórczość O’Hary, Ashbery`ego, Kocha, Schuylera i Guest stanowi jedno z najsilniej oddziałujących dziś zjawisk poetyckich nie tylko w Stanach Zjednoczonych.

******

The Poets of the New York School

This publication contains essays devoted to the poetry of John Ashbery, Frank O’Hara, James Schuyler, Kenneth Koch, and Barbara Guest – poets whose talents flourished in the rich environment of the 1950’s and 1960’s New York, when a complex intersection of artistic and institutional influences led to the outburst of an avant-garde renaissance.

Liczba stron: 366

Format (wymiary): 13.3x20.6

ISBN: 9788323534730

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.