Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Autorka podjęła się ambitnego zadania, jakim jest ocena kształtowania się polityki innowacyjnej jednej z największych gospodarek regionu Ameryki Łacińskiej – Brazylii. Poziom innowacyjności gospodarki państwa stanowi o jego miejscu w gospodarce światowej. Innowacyjność oddziałuje na procesy rozwojowe i stanowi czynnik podnoszenia konkurencyjności gospodarki, ale także kształtuje rozwiązania pożądane społecznie, zgodnie z przyjętymi założeniami strategicznymi danego państwa. Autorka dokonuje analizy i charakteryzuje politykę innowacyjności Brazylii, przyjmując za punkt wyjścia koncepcje polityki publicznej i przede wszystkim działania państwa jako podmiotu kształtującego tę politykę.
Monografia poszerza wiedzę o sposobach i metodach przezwyciężenia luki technologicznej jednego z najważniejszych państw Południa. Jej niewątpliwą zaletą jest nie tylko analiza założeń tej polityki, ale również ukazanie barier w jej wdrażaniu w praktyce gospodarczej – co przekładało się na niezadowalającą efektywność i co za tym idzie, także na międzynarodową konkurencyjność gospodarki Brazylii. Rozważania podjęte w pracy zakorzeniono na gruncie stosunków międzynarodowych, co jest pewnym novum w stosunku do przeważającej liczby opracowań poświęconych zagadnieniom innowacji, innowacyjności i konkurencyjności
Książkę należy ocenić jako bardzo ciekawe i istotne dla nauk politycznych źródło wiedzy, które może być wykorzystywane zarówno w obszarze naukowym, jak i praktycznym. Książka stanowi wartościowe źródło danych również dla praktyków, którzy prowadzą lub zamierzają prowadzić działalność gospodarczą w Brazylii. Zrozumienie uwarunkowań innowacyjności gospodarki brazylijskiej na pewno przyczyni się do lepszego rozpoznania rynku i tym samym pozytywnie wpłynie na podejmowanie bardziej adekwatnych decyzji biznesowych.
Liczba stron: 342
ISBN: 9788380173675