Polski Fiat 126 czyli Maluch - Podbielski Zdzisław - książka

Polski Fiat 126 czyli Maluch książka papierowa

Podbielski Zdzisław

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

W powojennym polskim przemyśle motoryzacyjnym kilka modeli samochodów zasługuje na uwagę, a dwa z nich na uwagę szczególną. One przyczyniły się do rozwoju motoryzacji w naszym kraju. Oba były wytwarzane według licencji zakupionej od włoskiego FIAT-a. Są to: Polski Fiat 125p i Polski Fiat 126p.
Tak zwany „duży Fiat” do naszego przemysłu wniósł nowoczesne technologie produkcyjne, a „mały Fiat” po prostu zmotoryzował polskie społeczeństwo.
Dwa licencyjne modele w trakcie trwania produkcji zmieniły nazwę i to uwzględnione zostało w tytułach książek. W przypadku obu tych pojazdów też pojawiły się wątpliwości dotyczące trafnego ich wyboru. Dlatego we wspomnianych książkach znalazły się rozdziały o jednakowych tytułach: „Czy dobry wybór?”
Nie wszyscy mieli wątpliwości co do trafności zakupu licencji właśnie na te, a nie na inne modele pojazdów. Polski Fiat 126p nie tylko był krytykowany, ale i lubiany, z sympatią nazywany „maluszkiem”. Wielu też uważało i do dziś nie zmienia zdania, że „mały Fiat”, uzyskując wielką popularność, przyczynił się do podniesienia kultury materialnej naszego społeczeństwa i nawet należałoby zaliczyć go do najbardziej znaczących w światowej motoryzacji. Był bowiem – jak w chwili jego ukazania się podkreślali włoscy dziennikarze – kontynuatorem sławnej „pięćsetki” z 1957 r., która wraz z innymi małymi Fiatami zmotoryzowała Włochy. W tej książce nie można więc było pominąć rozwoju konstrukcji oraz znaczenia poprzedników PF 126p.

Liczba stron: 212

Format (wymiary): 19.5x24.0cm

ISBN: 9788361529934

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.