Prawda, dobro, sumienie - Derdziuk Andrzej - książka

Prawda, dobro, sumienie książka papierowa

Derdziuk Andrzej

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Autor z głębokim zaangażowaniem i precyzją ukazuje właściwe rozumienie dynamizmu życia moralnego oraz tłumaczy jego funkcjonowanie, tak w wymiarze indywidualnym (osoba - podmiot działań moralnych) jaki wspólnotowym (etyczne odniesienia społeczne). Przeprowadzona refleksja ma charakter praktyczny i bardzo życiowy, zachowując jedno­cześnie walor naukowy i w pełni profesjonalny. W swoich rozważaniach Autor opiera się na rozumnej obserwacji rzeczywistości, odnosi się do prawd objawionych, korzysta z nauczania Magisterium Kościoła i odwołuje się do licznych autorytetów z dziedziny etyki teologicznej oraz innych dyscyplin naukowych, przez co praca zyskuje walor interdyscyplinarny, a jed­nocześnie zachowuje swój zasadniczy rys rozprawy o charakterze teologicznomoralnym.
Z recenzji wydawniczej ks. dr. hab. Macieja Olczyka, prof. UAM

Autor udowadnia, iż spojrzenie oczami teologa moralisty na aktualne procesy zachodzące w świecie i ich ocena w kategoriach normatywnych i duchowych daje szansę nadania ludzkiej egzystencji głębszego wymiaru, adekwatnego do godności chrześcijańskiego powołania. Ponadto, zachęca wszystkie osoby dobrej woli do kształtowania w sobie po­stawy odpowiedzialności za podejmowane wybory oraz realizowane zadania społeczne. Zaprezentowane w książce wyniki poszukiwań naukowych Autora stanowią wyraźny i pobudzający do refleksji wkład do rozważań nad miejscem prawdy, dobra i poprawnie uformowanego sumienia w życiu moralnym współczesnego człowieka.
Z recenzji wydawniczej dr. hab. Adama Zadrogi

Liczba stron: 178

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788373068513

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.