Pułk 4 Ułanów Zaniemeńskich - Syta Włodzimierz - książka

Pułk 4 Ułanów Zaniemeńskich książka papierowa

Syta Włodzimierz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Istotnym zamierzeniem autora opracowania było przedstawienie dziejów ułanów i Zaniemeńskiej Rodziny Pułkowej w okresie od 1918 do 2018 roku; pokazanie fenomenu nie znanego współczesnemu wojsku, jakim było i jest niezwykłe przywiązanie rodzin ułanów do jednostki, w której służyli mężowie, ojcowie, dziadkowie, pradziadowie. Pomimo upływu 100 lat – całego wieku – zainteresowanie pułkiem nie wygasło lecz coraz bardziej umacnia się w postaci działalności Oddziału Kawalerii Ochotniczej im. Pułku 4 Ułanów Zaniemeńskich (wyrósł z drużyny kawalerii harcerskiej) oraz w wyniku przejęcia barw i kontynuowania tradycji bojowych „błękitnego” pułku z Wilna przez elitarne jednostki rozpoznawcze współczesnego Wojska Polskiego.

Celem niniejszej publikacji było też ukazanie ciągłości tradycji pułkowych pielęgnowanych zarówno w czasie okupacji jak i w trudnym okresie PRL, gdy pod opieką Kościoła prowadzono działalność w ramach Duszpasterstwa Kawalerii i Artylerii Konnej oraz utrzymywano zabronione kontakty z kolegami w Wielkiej Brytanii. Praca ma charakter kalendarium wzbogaconego o wybrane dokumenty, wspomnienia i liczne fotografie (niestety brak zdjęć z września 1939 r.)


Na płycie CD znajduje się utworzona przez autora opracowania, przy pomocy Roberta Zatorskiego, lista ponad 3000 oficerów, podoficerów i ułanów służących w pułku w różnych latach w okresie 1918–1939 r. (Lista jest niepełna; w prasie, w Internecie ciągle ukazują się przypominane przez dumne rodziny, nowe nazwiska Ułanów Zaniemeńskich.)

Liczba stron: 506

Rok wydania: 2019

Format (wymiary): 17.5x25.0cm

ISBN: 9788395299254

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.