Quidam Studia o poemacie -  - książka

Quidam Studia o poemacie książka papierowa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka poświęcona jest najwspanialszemu epickiemu utworowi Norwida - poematowi Quidam. Doskonałemu artystycznie, a zarazem jednemu z najbardziej zagadkowych i tajemniczych, jakie wyszły spod pióra poety. Utwór ten należy do „ukrytych” arcydzieł naszej literatury, choć jego tematyka - niezwykła i do końca nieoczywista - wykracza daleko poza rodzime opłotki romantyzmu. Przenosi do starożytnego Rzymu, w czasy panowania dynastii Antoninów, a ściśle cesarza Hadriana, w sto lat po śmierci Chrystusa, po wydarzeniu, które zmieniło bieg dziejów, całą rzeczywistość tego świata. Niejako stworzyło go na nowo. Stało się źródłem ogólnego doświadczenia cywilizacyjnego i kulturowego, w tym także doświadczenia nam najbliższego. Stąd zapewne ogromna liczba pytań, jakie stawia sobie czytelnik poematu. Czy Quidam jest zwieńczeniem marzeń o doskonałej formie powieściowej ujętej w wiersz? Czy jego enigmatyczna i zawikłana struktura odzwierciedla koniec jednej epoki i zwiastuje nową? A może powinniśmy odczytywać poemat Norwida w kontekście rzeczywistości, w której żyjemy? Lista wątpliwości jest znacznie dłuższa. Autorzy tej zbiorowej publikacji starają się dawać rozwiązania w kwestiach spornych i niejasnych, ale stawiają też nowe pytania, wydobywając problemy dotąd niezauważone lub przemilczane. Rzecz jest pomyślana jako naukowy dyskurs rozpisany na wiele głosów, podporządkowanych jednej szlachetnej intencji: zrozumieniu poematu Quidam, opowiadającego o sprawach, które dzieją się „pomiędzy świtem a nocy zniknięciem”, a zatem zawsze i wszędzie...

Liczba stron: 728

Format (wymiary): 15.0x21.0cm

ISBN: 9788373065307

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.