Resistenza we włoskim filmie fabularnym - Anna Miller-Klejsa - książka

Resistenza we włoskim filmie fabularnym książka papierowa

Anna Miller-Klejsa

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka traktuje o filmowych reprezentacjach włoskiego ruchu oporu w czasie II wojny światowej, interpretowanych jako ważne świadectwo pamięci kulturowej Italii. W części teoretycznej autorka prezentuje rozmaite koncepcje dotyczące związków filmu i historii, przedstawiając własną propozycję kategoryzacji tego istotnego problemu .W kolejnych rozdziałach szczegółowo analizowane są: Rzym, miasto otwarte i Generał Della Rovere Roberta Rosselliniego, Strategia pająka, Bernarda Bertolucciego, Noc świętego Wawrzyńca Paola i Vittoria Tavianich oraz Człowiek, który nadejdzie Giorgio Dirittiego.

,,Autorka potwierdza znakomitą znajomość nie tylko włoskiego kina, ale także historii i kultury. Dokonuje analizy tekstualnej filmów, ale za każdym razem osadza je w kontekście społeczno-politycznym. Analizy poszczególnych filmów są wnikliwe, niekiedy błyskotliwe, zawsze jednak podporządkowane tematowi pracy. (...) Anna Miller-Klejsa napisała książkę niezwykle interesującą, erudycyjną, posiadającą dużą wartość poznawczą, poruszającą problematykę wbrew pozorom prawie nieznaną w polskim piśmiennictwie filmowym (...). Wartość Resistenzy we włoskim filmie fabularnym wynika również z tego, że autorka udanie połączyła kompetencje filmoznawczyni i italianistki. Po tę książkę sięgną czytelnicy zainteresowani historią Włoch, włoskiego kina, relacjami kina i historii. Każdy z nich powinien być usatysfakcjonowany”.

Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Piotra Zwierzchowskiego

Liczba stron: 279

Format (wymiary): 16.5x24.0cm

ISBN: 9788379690336

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.