Sergiusz Bułgakow i filozofowie Srebrnego Wieku - Kiejzik Lilianna - książka

Sergiusz Bułgakow i filozofowie Srebrnego Wieku książka papierowa

Kiejzik Lilianna

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Prof. dr hab. Lilianna Kiejzik – historyk filozofii, tłumaczka. Zajmuje się rosyjską filozofią Srebrnego Wieku, problematyką feministyczną w filozofii, zagadnieniami strukturalizmu. Od 2005 r. kieruje Instytutem Filozofii Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Książka jest pierwszą pracą podejmującą temat przyjaźni w kontekście filozofii rosyjskiej. Autorka omawia dzieło wybitnego filozofa i teologa Sergiusza Bułgakowa, i pokazuje jego idee na tle przyjacielskich relacji z trzynastoma innymi rosyjskimi myślicielami: Sołowjowem, Bierdiajewem, Rozanowem, Eugeniuszem Trubieckojem, o. Florenskim, Mikołajem Łosskim, Gieorgijem Fłorowskim, Szestowem, Jelczaninowem, Zanderem, Zienkowskim, Wyszesławcewem i Łosiewem. Zastanawia się, jaka była ich przyjaźń: prawdziwa czy pozorna, młodzieńcza czy dojrzała, przedwczesna czy spóźniona, żarliwa czy zawistna, przemijająca czy ponadczasowa. Stawia pytanie, czy ludzka przyjaźń była dla Bułgakowa abstrakcją, zaledwie uprzejmością, bo tylko boska jest przecież realnością. „Książka wykracza poza ramy biografii intelektualnych, znajdujemy w niej ciekawe analizy filozoficzne (także komparatystyczne). Jest to zarazem swoisty mini-podręcznik historii myśli rosyjskiej pozwalający zapoznać się z jej ważniejszymi postaciami, osnuty wokół twórczości Bułgakowa. Filozofia czysto teoretyczna łączy się tu z filozofią praktyczną, życiową” – napisała w recenzji wydawniczej s. prof. Teresa Obolevitch.

Liczba stron: 270

Format (wymiary): 14.5x21.0cm

ISBN: 9788376831060

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.