Stanisław Chlebowski Nadworny Farbiarz Jego Sułtańskiej Mości - Wójcik Agata - książka

Stanisław Chlebowski Nadworny Farbiarz Jego Sułtańskiej Mości książka papierowa

Wójcik Agata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Pierwsza monografia życia i twórczości malarza Stanisława Chlebowskiego (1835–1884). Na podstawie archiwaliów udało się zrekonstruować pogmatwany życiorys niebanalnego artysty, podróżnika, kolekcjonera, który stykał się z ikonami swojej epoki – Jeanem-Léonem Gérôme’em, Józefem Ignacym Kraszewskim, czy Janem Matejką. Na kartach polskiej historii sztuki, ze względu na wieloletnią pracę dla sułtana Abdulaziza, ukazywany był dotąd jedynie jako nadworny „farbiarz sułtańskiej mości”. Kwerenda w zbiorach krajowych i zagranicznych – archiwach, muzeach, bibliotekach i materiałach domów aukcyjnych – pozwoliła na weryfikację takiego stanowiska, prawidłowe określenie tematów i czasu powstania dzieł, wyróżnienie etapów i przemian twórczości, jak również osadzenie jej w kontekście orientalistycznego malarstwa drugiej połowy XIX wieku. Całość, opatrzona licznymi ilustracjami, siłą rzeczy odnosi się też do zagadnienia okcydentalistycznych nastrojów w Turcji oraz ówczesnego handlu dziełami sztuki.

Agata Wójcik – historyk sztuki, adiunkt na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Ukończyła studia w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stopień doktora uzyskała na Wydziale Historycznym UJ. Zajmuje się malarstwem XIX i początku XX wieku, historią designu, architektury wnętrz i meblarstwa. Publikowała w czasopismach – „Biuletyn Historii Sztuki”, „Modus”, „Quart”, „RIHA Journal”, „Roczniki Humanistyczne” i innych.

Liczba stron: 438

Format (wymiary): 16.0x23.0cm

ISBN: 9788380220157

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.