Sztuczna obecność - Wiesing  Lambert - książka

Sztuczna obecność książka papierowa

Wiesing Lambert

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Sztuczna obecność jest przeglądem zasadniczych stanowisk w obrębie współczesnej nauki o obrazie, stanowiącej rezultat zwrotu obrazowego w kulturoznawstwie. Wokół niej ogniskuje się cała akademicka dyscyplina refleksji nad kultura wizualną. Nauka o obrazie stworzyła warunki do komparatystycznej, ale też integracyjnej analizy i interpretacji zjawisk obrazowych, widzialności w kształcie nadanym jej we współczesnej kulturze. Scala ona ze sobą rozmaite modele teoriopoznawcze: od semiotyki po psychoanalizę. Jasno też uwypukla różnicę między stylem uprawiania wiedzy o obrazach osadzonej w paradygmacie historii sztuki a nowym podejściem współczesnego „obrazoznawstwa”.
W myśl tezy Autora obrazy są prezentacjami - tylko one umożliwiają sztuczne wytwarzanie obecności rzeczy tylko widzialnych, które uchylają się prawom fizyki. Autor opisuje - z fenomenologicznej perspektywy - stosowanie obrazów jako znaków, rekonstruuje Platońskie pojęcie mimesis, a także eksponuje szczególne znaczenia skrajnych typów obrazów – jak wirtualna rzeczywistość, użytkowe powierzchnie czy abstrakcyjne fotografie – spożytkowując je do filozoficznego opracowania pojęcia obrazu.
Przydatności dydaktycznej na różnych uczelniach i kierunkach tego powstałego jako rezultat wykładów „rasowego” podręcznika nie sposób przecenić – przejrzysty, ciekawy, doskonale skomponowany w spójną propozycję „obrazoznawstwa”, ale też pozwalający na samodzielne obieranie tematów lektury.
Jest niezbędną lekturą dla wykładających i studiujących współczesną naukę o obrazach historyków sztuki i medioznaw

Liczba stron: 202

Format (wymiary): 13.5x21.5cm

ISBN: 9788377370148

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.