Trajektorie tożsamości - Madajczyk Piotr, Lemańczyk Magdalena, Schöll-Mazurek Kamila, Burek Anna - książka

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

56,70 zł
od 28,40 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Autorzy wyjaśniają, także w perspektywie diachronicznej, procesy funkcjonowania rodzin polsko-niemieckich w szerszej społeczności w Polsce i w Niemczech. Przybliżają praktyki codzienne, kultywowane tradycje, związki z religią, odczuwane przejawy dyskryminacji, rodzaje manifestowanych tożsamości i wpływ rodzin na bagaż tożsamościowy jednostek. Uwagę przykuwają stanowiące podstawę tej książki badania własne, rzetelnie przeprowadzone i świetnie opracowane.

Prof. dr hab. Krystyna Slany



Badania dotyczące wyjazdów Polaków do Niemiec koncentrują się zwykle na migracjach (ich historycznym kontekście, mechanizmach wyjazdów, polityce migracyjnej itd.), a nie na migrantach. Oni sami bardzo rzadko dopuszczani są do głosu. W efekcie zdecydowanie brakuje pogłębionych badań i opracowań na temat różnych aspektów odnajdywania się Polaków w niemieckiej codzienności, problemów związanych z ich adaptacją, długotrwałą integracją, przy tym badań uwolnionych od „metodologicznego nacjonalizmu”, dotyczących zwykłych ludzi. Ta książka właśnie im jest poświęcona.

Należy docenić wnikliwą analizę kluczowej kwestii konstytuującej każdą mniejszość, w tym także niemiecką w Polsce – kształtowania się złożonej tożsamości tworzących ją osób, w zróżnicowanych warunkach polityczno-gospodarczo-społecznych. (…) Książka wypełnia lukę w badaniach nad tzw. drugim pokoleniem migrantów i szerzej nad ludźmi wychowanymi w rodzinach interkulturowych.

Dr hab. Agnieszka Szczepaniak-Kroll

Liczba stron: 376

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 16.0x24.0cm

ISBN: 9788368091250

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.