Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Przedmiotem rozważań zawartych w książce jest turystyka, jej rodzaje, uwarunkowania cywilizacyjne, tendencje rozwoju i konsekwencje społeczno-ekonomiczne dla różnych dziedzin współczesnego życia. Turystyka bowiem stymuluje rozwój gospodarek krajów, dostarczając rozlicznych korzyści. Przynosi jednak także negatywne skutki społeczne i kulturowe.
W pracy omówiono głównie turystykę międzynarodową, a w miarę dostępności źródeł — turystykę krajową. Na tle ogólnych ocen dokonano klasyfikacji rodzajowej współczesnej turystyki, podkreślając skutki jej rozwoju, rozumiane jako funkcje i dysfunkcje. Dokonując uogólnień wniosków narzucających się z cząstkowych rozważań o różnych aspektach rozwoju turystyki na świecie, odnoszono je do warunków krajowych, kształtowanych przez wprowadzaną reformę gospodarki oraz państwa.
Charakterystyka turystyki jako zjawiska wielopłaszczyznowego obejmuje rozmaite jednostki geograficzno-administracyjne. W tym sensie zakres przestrzenny prezentowanych uogólnień turystyki obejmuje skale: światową, regionalną i krajową.
W wydaniu szóstym podręcznika autor zaprezentował problemy turystyki sportowej i kosmicznej, poszerzył zakres pojęciowy turystyki zdrowotnej, podkreślił rolę potencjalnych źródeł zagrożeń dla rozwoju współczesnej turystyki, takich jak np.: terroryzm, klęski żywiołowe, katastrofy ekologiczne. Zaakcentował znaczenie czynników politycznych i ogólnorynkowych w stymulacji turystyki. Zwrócił również uwagę na rolę organizacji turystyki w Polsce w procesie jej wzrostu oraz etyczne aspekty rozwoju współczesnej turystyki. Przedstawił zwięźle problematykę rozwoju polskiej turystyki do 2015 r. i nakreślił szerzej obraz turystyki w Unii Europejskiej.
Niniejsza książka o zmodyfikowanej treści powinna pomóc Czytelnikowi zrozumieć turystykę, fascynującą oraz stale zmieniającą się dziedzinę życia i gospodarki, poprawiającą jakość życia współczesnego człowieka. Autor oczekuje także, że praca ta da odpowiedź na pytanie o naturę światowej i krajowej gospodarki turystycznej oraz wskaże problemy, przed którymi gospodarka ta stoi u progu XXI w. Dzięki temu będzie przydatna dla studiujących turystykę oraz osób kształtujących polską politykę turystyczną w różnej skali. Może też być użyteczna dla praktyków prowadzących własną działalność w dziedzinie turystyki.
Liczba stron: 424
Format (wymiary): 16.0x23.5cm
ISBN: 9788320818710
Wydanie: 6