Uległość w bliskich relacjach - Doroszewicz Krystyna, Gamian-Wilk Małgorzata - książka

Uległość w bliskich relacjach książka papierowa

Doroszewicz Krystyna, Gamian-Wilk Małgorzata

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

"Książka ta opisuje doniesienia z dwu obszarów teoretycznych i badawczych: psychologii bliskich relacji oraz psychologii wpływu społecznego. Obszary te są jedynie pozornie odrębne, ponieważ kwintesencją bycia w relacji jest wzajemne wpływanie na siebie partnerów. Wywieranie wpływu oznacza bycie zarówno podmiotem tego procesu, jak i obiektem. Skuteczne oddziaływanie jednej strony implikuje uległość drugiej. [...] Śledząc literaturę z interesującego nas zakresu, trudno znaleźć informacje na temat konsekwencji uległości w relacjach intymnych. Nie ma zatem podstaw, aby oceniać, czy uległość wobec ukochanej osoby ma pozytywne, czy negatywne skutki. Aby było to możliwe, trzeba odpowiedzieć na wiele pytań. Naszym zamierzeniem jest chociażby częściowe wypełnienie tej luki".

Z Wprowadzenia


„Problematyka wpływu społecznego w biskich związkach jest zagadnieniem niezwykle ciekawym zarówno dla badaczy procesów wywierania wpływu na ludzi, jak i tych, których interesują relacje między bliskimi sobie ludźmi. Przystępując do lektury recenzowanej książki, miałem nadzieję na dowiedzenie się nowych, ważnych rzeczy. I nie zawiodłem się. Książka pełna jest opisów zarówno badań z literatury światowej, jak i tych, które wykonane zostały w zespołach badawczych obu Autorek. Książka jest bardzo wartościowa tak z perspektywy czysto poznawczej, jak i aplikacyjnej, powinna być wręcz lekturą obowiązkową terapeutów małżeńskich”.

prof. Dariusz Doliński

Liczba stron: 224

Format (wymiary): 14.0x20.0cm

ISBN: 9788363434397

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.