Urodzony, żeby rysować - Jaworski Marcin - książka

Urodzony, żeby rysować książka papierowa

Jaworski Marcin

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka „Urodzony, żeby rysować”. Twórczość komiksowa Jerzego Wróblewskiego to pionierska monografia dotycząca twórczości wspomnianego w tytule autora komiksów okresu powojennego. Od debiutu w 1959 do śmierci w 1991 r. rysownik opublikował setki historyjek obrazkowych i komiksów. Współtworzył tak popularne serie, jak „Podziemny Front” i „Kapitan Żbik”. Jego najbardziej znanym, w pełni autorskim dziełem był komiks „Binio Bill”. Głównym celem książki było zebranie i uporządkowanie wiedzy na temat komiksowej twórczości Jerzego Wróblewskiego i przypomnienie jego sylwetki artystycznej. Przedwczesna śmierć rysownika sprawiła bowiem, że w przeciwieństwie do innych klasyków komiksu polskiego nie zdołał on ani jako rysownik, ani jako człowiek „zaprezentować się” szerszej publiczności i trwale zakorzenić w jej zbiorowej świadomości. Jego sylwetka może być nie tylko interesująca dla znawców komiksu, ale i osób zainteresowanych historią kultury popularnej w Polsce w okresie powojennym, na którą tak jak na całą sferę kultury swój przemożny wpływ wywierała historia. W tym kontekście Wróblewski to szczególny przedstawiciel pokolenia wchodzącego w dorosłe życie w trudnym okresie powojennym. Reprezentant pokolenia zafascynowanego zachodnią kulturą popularną i próbującego w rzeczywistości poddanej presji ideologicznej wytworzyć i zachować przestrzeń możliwie autonomiczną. W przypadku Jerzego Wróblewskiego oznaczało to uparte dążenie do realizacji swojej największej pasji rysowania komiksów. Był to bowiem ktoś, kto się urodził, żeby rysować.

Liczba stron: 416

Format (wymiary): 15.5x22.5cm

ISBN: 9788323135227

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.