Uzbekistan. Perła Jedwabnego Szlaku - Miron Kokosiński, Magdalena Oczkowska-Janas, Sławomir Janas - książka

Uzbekistan. Perła Jedwabnego Szlaku książka papierowa

Miron Kokosiński, Magdalena Oczkowska-Janas, Sławomir Janas

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis


Uzbekistan to najbardziej znany i najczęściej odwiedzany przez turystów kraj Azji Środkowej, ucieleśniający romantyczne wyobrażenia o starożytnym Wschodzie i Jedwabnym Szlaku. Znajdziemy tu wspaniałe średniowieczne miasta słynące z bogato zdobionych meczetów, medres i karawanserajów, mauzolea miejscowych władców, pustynne twierdze, a także zabytki, muzea i inne pamiątki związane z okresem, gdy ziemie te pozostawały pod panowaniem carskiej Rosji i Związku Radzieckiego. Orientalna egzotyka, której odcienie zawdzięcza Uzbekistan rodzimym plemionom turkijskim - protoplastom Uzbeków, oraz kolejnym obecnym tu potęgom - Persom, Seleucydom, Arabom, Mongołom i in., przeplata się tu z siermiężną, wciąż silnie zakorzenioną rzeczywistością radziecką. Nasyceni obcowaniem z perłami architektury - skarbami Samarkandy, Buchary i Chiwy, chwilę odpoczynku znajdziemy w Górach Czatkalskich i innych przyrodniczych enklawach. Wyjątkowym przeżyciem będzie także spotkanie z pustynią Kyzył-kum, półwyschniętym Jeziorem Aralskim i bezkresnymi pustaciami płaskowyżu Ustiurt, gdzie dotrą tylko najwytrwalsi.
Lubisz podróżować samodzielnie? Chciałbyś poznać historię, kulturę i przyrodnicze atrakcje odwiedzanych krajów, regionów i miast? Seria Bezdroża Classic powstała z myślą o Tobie! Ten przewodnik pomoże Ci zaplanować wyjazd, stanie się Twoim wiernym towarzyszem podróży i zapewni pasjonującą lekturę także po powrocie!

Liczba stron: 384

Format (wymiary): 12.0x19.0cm

ISBN: 9788328351431

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.