W poszukiwaniu uniwersalnego sensu - Trzciński Łukasz - książka

W poszukiwaniu uniwersalnego sensu książka papierowa

Trzciński Łukasz

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Profesor Łukasz Trzciński jest pracownikiem Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Jego zainteresowania koncentrują się wokół antropologii kulturowej i filozoficznej. Podejmuje w swych badaniach kwestie związane z mitami rodzącymi się w społeczeństwie informacyjnym, jego prace dotyczą także filozofii i religii Indii oraz Chin. Napisał między innymi książki Mit bohaterski w perspektywie antropologii filozoficznej i kulturowej (WUJ, Kraków 2008) oraz Mit wolności w cyberkulturze (Nomos, Kraków 2013).

W nowych formach kultury społeczeństwa informacyjnego otwierają się możliwości neutralizacji i rozwiązania wielu napięć towarzyszących ludzkości od wieków. Dualizmy ciała i umysłu, świadomości oraz nieświadomości, wolności i podlegania nieustannej kontroli oraz wiele im podobnych przybierają w czasach niezwykłego postępu technologicznego nieznane dotąd postacie. Rodząca się kultura, tworzona dzięki współdziałaniu informatycznej sieci, robotyzacji oraz cyborgizacji, oprócz swej pozytywnej strony stwarza także wiele zagrożeń. Jednym z nich jest pojawienie się mitów zamykających człowieka w światach wirtualnych, gdzie pozostaje on oddzielony od rzeczywistości, w której trzeba podejmować decyzje i być za nie odpowiedzialnym. W książce ukazane zostały warunki wyjścia poza różnego rodzaju iluzje niepozwalające na poszukiwanie uniwersalnego sensu świata i ludzkiego życia w procesie nadchodzącej zmiany cywilizacyjnej.

Liczba stron: 148

Format (wymiary): 14.0x21.0cm

ISBN: 9788364275890

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.