W stronę architektury - Le Corbusier - książka

W stronę architektury książka papierowa

Le Corbusier

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Vers une architecture Le Corbusiera, opublikowana po raz pierwszy we Francji w 1923 roku, jest jedną z najważniejszych książek z teorii architektury, kluczową dla zrozumienia współczesnej urbanistyki i wielu zjawisk kultury XX wieku. Radykalne postulaty sformułowane prostym i dobitnym stylem do dziś nie straciły na aktualności. Opatrzone zestawieniami klasycznych greckich czy renesansowych budowli ze zdjęciami samolotów i transatlantyków, zrewolucjonizowały postrzeganie relacji architektury, tradycji i techniki, niemal natychmiast zapewniły książce miejsce w historii i zainspirowały całe pokolenia architektów i urbanistów. Mimo to “Vers une architecture” nigdy nie zostało opublikowane po polsku.
 Książka ukazała się w serii wydawniczej Fundamenty, w której będziemy publikować najważniejsze teksty dotyczące architektury, nie tłumaczone dotychczas na język polski.

"Pod wpływem maszyn wygląd i funkcjonowanie naszego świata uległy wspaniałym przeobrażeniom. Mamy nową optykę i nowe życie społeczne, lecz nie dostosowaliśmy do nich naszego domu" - pisał Le Corbusier. Uważał, że "jesteśmy nieszczęśliwi, bo żyjemy w niegodnych domach, które rujnują nam zdrowie i moralność".

W idealnym domu Le Corbusiera znalazło się pięć pomieszczeń - do gotowania, jedzenia, pracy, mycia i spania. "Takie są standardy mieszkania. Dlaczego zatem na uroczych okolicznych willach widzimy te bezużyteczne wielkie dachy? Po co tak nieliczne i małe okna, te wielkie domy z tyloma pokojami zamykanymi na klucz?" - pisał autor "W stronę architektury".

Liczba stron: 320

Format (wymiary): 16.5x24.5cm

ISBN: 9788393457489

Wydanie: 3

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.