Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)
Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy
Wraz z pojawieniem się w połowie XIX wieku postulatów na rzecz równouprawnienia kobiet nasilały się procesy feminizacji początkowo prasy drukowanej, a od wieku XX także radiofonii i telewizji w Europie. Zwiększonej obecności kobiet w życiu publicznym, głównie w sferze aktywności politycznej, przede wszystkim wyborczej oraz możliwościom podejmowania pracy zawodowej przez kobiety towarzyszyły zmiany w dziedzinie obyczajowej i technologicznej.
Rosnąca na przestrzeni lat aktywność kobiet w sferze publicznej przyniosła także zmiany w sposobach partycypowania płci żeńskiej w systemach medialnych – od biernego uczestnictwa do wielowymiarowej i zróżnicowanej aktywności kobiet zarówno w samym zawodzie dziennikarskim, jak i w przekazach medialnych oraz w sposobach odbioru mediów przez kobiety. Media adresowane do kobiet i kreowane przez kobiety tworzyły wspólny obszar wyznaczony przez tożsamość płciową – przestrzeń kobiecą.
fragment Wstępu
Liczba stron: 181
Format (wymiary): 16.3x24.2cm
ISBN: 9788365817174