Winogrady i winne wzgórza - Adamska Dagmara - książka

Winogrady i winne wzgórza książka papierowa

Adamska Dagmara

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy

69,00 zł
od 34,50 zł w Klubie Mola Książkowego

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Winogrady i winne wzgórza. Uprawa i produkcja wina na średniowiecznym Śląsku to podróż do świata, w którym Śląsk był jednym z ważnych ośrodków produkcji wina w tej części Europy. Dagmara Adamska opisuje nieco dziś zapomnianą (ale systematycznie odbudowywaną) tradycję regionu, w którym wino było nie tylko symbolem statusu, lecz także istotnym elementem kultury i gospodarki.
Autorka krok po kroku prowadzi czytelnika przez historię średniowiecznych śląskich winnic, odkrywa ich lokalizacje i metody uprawy, rynki zbytu win produkowanych w regionie i kierunki, z których trunek importowano, a także związane z piciem wina ówczesne zwyczaje i kulturę stołu. Jej książka to także historia winogrodników i ich pracy. Dagmara Adamska szczegółowo analizuje skalę produkcji wina od XII do XVI wieku, rekonstruuje techniczne aspekty kolejnych etapów jego wytwarzania oraz opisuje rolę wina w obyczajowości mieszkańców średniowiecznego Śląska.
Wykorzystując różnorodne źródła, w tym badania archeologiczne i onomastyczne, autorka w sposób nowatorski prezentuje średniowieczne winiarstwo na Śląsku, wskrzeszając ważną część historii regionu. Ilustrowana mapami, bogatą ikonografią z epoki i fotografiami unikatowych branżowych artefaktów monografia opisuje ponad pięćdziesiąt średniowiecznych miejsc z winnicami, winiarnie oraz piwnice, które były centrami życia społecznego i gospodarczego od Cieszyna i Bielska po Świebodzin i Krosno Odrzańskie, w tym również we Wrocławiu i na Przedgórzu Sudeckim.

Liczba stron: 284

Rok wydania: 2025

Format (wymiary): 17.0x24.0cm

ISBN: 9788322939758

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.