Wspólnota która nadchodzi - Giorgio Agamben - książka

Wspólnota która nadchodzi książka papierowa

Giorgio Agamben

0,0

Dostawa: od 6,99 zł (darmowa dostawa z abonamentem Legimi dla zakupu od 50,00 zł)

Czas wysyłki: 1-2 dni robocze + czas dostawy


-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Czy można sobie wyobrazić ludzką wspólnotę, która nie rości sobie prawa do tożsamości – bycia Amerykaninem, muzułmaninem, komunistą? W jaki sposób wspólnota może być uformowana z jednostek, które odrzucają kryteria przynależności? Od świętego Tomasza do reklamy rajstop; od Talmudu do Tiananmen; od Dostojewskiego do Bartleby’ego, Kafki i Roberta Walsera, Agamben tropi pojedynczą subiektywność, która rodzi się we współczesnym świecie i kształtuje nadchodzącą rzeczywistość. Rozwijając koncept wspólnoty i społeczne implikacje swej myśli filozoficznej, autor poszukuje nowego fundamentu dla etyki, ugruntowanej poza subiektywnością, ideologią oraz pojęciami dobra i zła. Wspólnota, która nadchodzi to współczesna, twórcza odpowiedź na prace Heideggera,
Wittgensteina, Blanchota, Jean-Luca Nancy’ego, a także, bardziej historycznie,Platona, Spinozy
oraz średniowiecznych badaczy i teoretyków Pisma Świętego.

Georgio Agamben (ur. 1942) – filozof włoski, związany z Uniwersytetem UIAV w Wenecji, wykłada
też na innych uczelniach europejskich; w 2002 roku, protestując przeciwko paszportom
biometrycznym, zrezygnował z wykładów w USA. Jego filozoficzne punkty
odniesienia wyznaczają nazwiska Martina Heideggera, Guy Deborda, Michela
Foucault, Hannah Arendt. Zasłynął trylogią Homo sacer, w której skład wchodzą
tomy: Homo sacer (1995), Stan wyjątkowy (2003) oraz Co zostaje z Auschwitz (1998).


Patronat medialny: Le Monde diplomatique

Liczba stron: 120

Rok wydania: 2008

Tłumacz: Królak Sławomir

Format (wymiary): 13.5x20.5cm

ISBN: 9788360457559

Wydanie: 1

Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.