Zadośćuczynienie z tytułu śmierci osoby najbliższej. Praktyka i standaryzacja - Wacław Bąk, Marcin Dziurda, Beata Janiszewska, Michał Kłos - ebook

Zadośćuczynienie z tytułu śmierci osoby najbliższej. Praktyka i standaryzacja ebook

Wacław Bąk, Dziurda Marcin, Beata Janiszewska, Michał Kłos, Krzysztof Mularski, Jakub Pokrzywniak, Agnieszka Pyrzyńska, Ryszard Sadlik, Zdanikowski Paweł

0,0
144,00 zł

-50%
Zbieraj punkty w Klubie Mola Książkowego i kupuj ebooki, audiobooki oraz książki papierowe do 50% taniej.
Dowiedz się więcej.
Opis

Książka zawiera zbiór tekstów dotyczących standaryzacji (ujednolicania) zadośćuczynień zasądzanych z tytułu śmierci osoby najbliższej. To pierwsze kompleksowe opracowanie tej problematyki w polskiej literaturze. Została ona ujęta interdyscyplinarnie, na płaszczyznach psychologicznej, cywilnoprawnej, konstytucyjnej, komparatystycznej, empirycznej oraz cywilnodogmatycznej.

Pojęcie „standaryzacja zadośćuczynień” to oczywiście skrót myślowy i na dodatek niejednoznaczny. Autorzy próbują znaleźć możliwie szeroko akceptowalną definicję standaryzacji przy założeniu, że jest to zjawisko czy stan rzeczy, w którym orzeczenia sądów w sprawach o zadośćuczynienie będą w jak najwyższym stopniu przewidywalne. Wskazują na dopuszczalność i celowość poszukiwania obiektywnych punktów odniesienia do żądanych/zasądzanych kwot zadośćuczynienia.

Autorami istotnej części artykułów są członkowie zespołu ekspertów projektu badawczego pt. „Standaryzacja wysokości zadośćuczynień za krzywdę spowodowaną śmiercią osoby najbliższej (art. 446 § 4 k.c.)” realizowanego w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury.

Publikacja jest przeznaczona dla sędziów, adwokatów, radców prawnych i aplikantów tych zawodów. Zainteresuje również pracowników naukowych i uczestników środowiska ubezpieczeniowego zajmujących się omawianą tematyką.

Ebooka przeczytasz w aplikacjach Legimi lub dowolnej aplikacji obsługującej format:

EPUB
Oceny
0,0
0
0
0
0
0
Więcej informacji
Więcej informacji
Legimi nie weryfikuje, czy opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli lub czytali/słuchali daną pozycję, ale usuwa fałszywe opinie, jeśli je wykryje.


Podobne